angelanaarsantiago.reismee.nl

De Zilverroute

Over een paar maanden, op Goede vrijdag om precies te zijn, begin ik weer aan een echte pelgrimstocht. Uiteraard op mijn fiets en deze keer heb ik gekozen voor de Zilverroute. Ik start in Sevilla en hoop ruim 1.000 km later in Santiago aan te komen. De Via de la Plata (Zilverenweg in het Nederlands) werd ruim 2.000 jaar geleden door de Romeinen aangelegd. Een weg vol historie en - zoals ik dat graag noem - oude zut, echt iets voor mij. Van zuid Spanje – parallel aan Portugal naar het noorden. De route leidt me door een aantal mooie plaatsen zoals Zafra, Merdia, Cáceres, Salamanca en Zamiora. Ten hoogte van noord Portugal buigt de route naar het Westen af en schamp ik zelfs een stukje Portugal mee. Zelfs in Galicië is de route anders dan de route die ik in 2013 heb gevolgd. Alleen de laatste paar kilometers in Santiago zelf komen overeen.

De routebeschrijving is spik-splinter-nieuw. Ik heb een eerste druk te pakken daterend uit 2016. Een heerlijk boekwerkje met een stukje geschiedenis, de routebeschrijving met kaartjes en hoogteprofielen en – heel belangrijk – overzichten van de voorzieningen per plaats. Daarnaast is het boekwerk voorzien van prachtige foto’s waardoor het moeilijk is te wachten totdat ik alles met eigen ogen kan aanschouwen.

De komende maanden besteed ik aan de voorbereidingen. Een beetje trainen kan geen kwaad, mijn fiets mag natuurlijk weer gezegend worden en wat nieuwe spulletjes – zoals een fietsbroekje – kunnen ook nog worden aangeschaft. Om te beginnen verken ik eind januari met Kelly alvast Sevilla. We trekken er samen een lang weekend op uit.

Reacties

Reacties

Pa en ma

Mooi begin. Veel plezier bij de voorbereidingen

Betsie

Dat wordt weer een gezellige uitdaging, maar zoals wij jou kennen staat niets jou in de weg! Geniet van de voorbereiding.

joost en silvy

wij gaan ook sevilla santiago fietsen en starten 15 mei . mooi vuul plezier
laat maar wat leuks horen dan doen wij dat ook

Rudi en christa

Fijn te lezen dat we niet alleen zullen zijn, wij vertrekken 17 mei . Wij vliegen naar Malaga en fietsen vandaar naar Sevilla richting Compostela. Iedereen veel succes gewenst en misschien komen we elkaar tegen. Rudi en christa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!