angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 1: Sevilla – Almaden de la Plata

Gisteren heeft meneer Transavia mijn fiets en mij zeervoorspoedig naar Sevilla gebracht. Na aan komst richting de bagageband voorspeciale voorwerpen – wat fijn dat Transavia mijn fiets ook zo speciaal vindt.Na wat geduld kwam mijn fietske van de band, dat betekende lekker hannesen omhet geheel rijklaar te krijgen. De luchthaven uit was zo gevonden, maar allewegen van en naar de luchthaven zijn snelwegen. Het was nog aardig druk en ikdurfde het niet goed aan. Toch maar een taxi naar het hotel genomen.

Een heerlijk en veel te duur 4sterren hotel, maar vanwege deSemana Santa was er niet veel anders te krijgen. Mijn kamer was zo ruim danmijn fietske ook mee mocht – een echte primeur. Na een heerlijk ontbijt kon ikzeer op tijd vertrekken. Wat een verademing om zonder jas te kunnen vertrekken –vooral de wetenschap dat het om 7.15 al warmer is dan dat het in Nederland inde middag wordt doet goed. Sevilla is voorzien van ruime fietspaden die af entoe wel even gezocht moeten worden. In de middenberm van een 4-baans wegbijvoorbeeld. De route was zo gevonden en het werd al een beetje licht toen ikde brug over Sevilla uit fietste. Het eerste stuk was nog door de bewoondewereld, af en toe wel een uitdagend fietspad. Gelukkig was er overal weinigverkeer, de enigste vrachtwagens die ik vandaag heb gezien zijnkraakperswagens. De vuilnisophaaldiensten werken op volle toeren.

De beentjes konden goed warm draaien en tussen Burguillos enCastilblanco werden ze goed getest – ruim 300 metertjes omhoog. Uiteraard nietin een recht lijn, maar continue op en neer. Ik vond dat ik wel een colaatje eneen broodje had verdiend. Het eerste cafeetje dat ik tegen kwam, had niks teeten voor me. Zoals het wel vaker op een pelgrimstocht gaat, liep eenvriendelijke klant mee naar een cafeetje dat wel iets te eten had. Ik besteldeeen broodje en een colaatje (wat een verrassing), maakte gebruik van hettoilet, kreeg een stempel in mijn pelgrimspaspoort en mijn bidons werdenopnieuw gevuld. En dat alles voor een speciale pelgrimsprijs van 2,50. Hetpelgrimsleven is zo slecht nog niet. 

Het vervolg van de etappe was wat zwaarder dan dat ik voorafhad ingeschat. Het hoogteprofiel in mijn boekje doet vermoeden dat hetgeleidelijk klimmen is, maar het is verrekte stijl. Continue omhoog en omlaagmet percentages tussen de 5 en 12%. Daarnaast ben ik nog niet echt gewend eentemperaturen boven de 30 graden. Vandaar dat ik het in Almaden de la Plata voorgezien hou vandaag. Ook hier weer heel vriendelijke mensen die me meteen naareen hotel wezen. Helaas was deze vol, maar de vriendelijke eigenaar wees medoor naar een restaurantje 20 meter verderop en ik heb een prima kamer. Morgenhet laatste stukje Andalusië en dan volgt de Extremadura – uiteraard lopen detemperaturen morgen nog verder op.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Die fietspaden zijn wel even afzien voor een Hollands meiske. De temperatuur natuurlijk ook. Extra drinken dus. Al met al had je toch een mooie start van je buitengewone reis. :-)

Bert

Mooi, het begin is gemaakt, succes en geniet ervan

Pa en Ma

De eerste etappe is goed verlopen. We wensen je veel plezier en leuke contacten onderweg.

Sietse

Geniet ervan, je hebt beter weer dan in Nederland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!