angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 4: Merida – Caceres

Merida is een prachtige stad. Volgens mijn boekje wordt hetook wel klein Rome genoemd, nou geen woord teveel. Ik heb heerlijk door de stadgestruind en foto’s gemaakt. De tempel van Diana is prachtig, de ark vanTrajanus daarentegen is wat zoeken. Deze laatste is geheel ingemetseld in destadshuizen. De place to be volgens mijn boekje is Plaza Espana, laat daar nounet mijn hotel aan zitten. Als bonus nog de kathedraal pal daarnaast. Tijdensmijn struintocht kwam ik nog een bekende tegen, een Baskische dame die ookalleen fietst. Gezellig samen wat gedronken en wellicht zien we elkaar vanavondweer (ze fietst ook naar Caceres).

Vanmorgen een klein opstartuitdaginkje. De vriendelijkemeneer die gisteren mijn fiets veilig achter slot en grendel had gezet, wasvergeten de sleutel uit zijn broekzak te halen en vanmorgen kon dus niemand bijmijn fiets. Met 3 man sterk werd naar een oplossing gezocht en een kwartiertjelater werd mijn fietske bevrijd. Het beste gevoel van de dag denk ik. Gelukkigwas het nog wat koel toen ik vertrok want, bijna traditioneel, is het de staduit klimmen. Wel met een mooi en verlaten fietspad en een hele mooie routelangs een stuwmeer. Ik zag warempel waterfietsen liggen – de fietsmogelijkhedenzijn grenzeloos.

Daarna volgde een zeer mooie weg dwars door de natuur. Op 6km 1 auto gezien, die van de plaatselijke natuurmonumenten (dat dan weer wel).Na de snelweg overgestoken te zijn (uiteraard via een viaduct), kwam ik op deverlaten N-630. Wat een heerlijke weg. Mocht er een auto gebruik van maken, isde snelheidslimiet 100. Er staan zelf borden op dat dit eigenlijk een fietspadis – inclusief instructies voor eventuele automobilisten. De officiële pelgrimsrouteblijft tot Caceres deze weg volgen, dus dat heb ik ook maar gedaan. Heerlijkzoeven naar beneden en rustig op glad asfalt kunnen klimmen. Volgens mijnboekje een saaie weg, maar toch een paar middeleeuwse kastelen gezien – vlak bijelkaar. 2 voor de prijs van 1.

In Caceres aangekomen ben ik via de doorgaande weg hetcentrum in gereden. Mijn Mio wist Plaza Mayor (de Grote Markt) goed te vindenen inderdaad zijn daar ook de nodige hotelletjes. Straks deze middeleeuwse stadmaar eens bekijken. Wel een overgang, binnen een dag van de Romeinse tijd naarde Middeleeuwen.

Reacties

Reacties

Betsie

Zo te zien op de kaart, heb je nu 1/3 van je rit gefietst. Het blijft knap hoe jij steeds weer zulke verre afstanden geheel alleen onderneemt! Top hoor!

Pa en Ma

Er zijn er meer (Betsie), die ook op de kaart naar de route kijkt. Geweldig dat alle zo goed verloopt.

Cleopetra

Nou die beentjes van jou doen het nog best. Mooie foto van dat kasteel!

Wilma

Ik smul telkens weer van de sappige manier waarop je alle belevenissen schrijft! Dank je wel en nog een fijne reis verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!