angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 5: Caceres – Galisteo

Caceres is echt een aanrader, wat een mooie historische binnenstad. De tijd heeft echt stil gestaan! Via een poort kan je het middeleeuwse gedeelte in en je waant je echt eeuwen terug in de tijd. Er zijn gebouwen open en het geheel straalt een enorme rust uit. Daarna was het goed toeven op de Plaza Mayor, heerlijk gegeten en mensen gekeken.

Vandaag zou volgens het boekje een rustige dag worden, niette veel klimmen en een normale hoeveelheid kilometers. Buienradar beloofde met26 graden iets minder warm een windkracht 3 in de zij. Volgens mij kunnen ze bij Buienradar nog een cursusje Spaans volgen, want betreffende die wind zaten ze er goed naast. Meer uit het noorden en eerder windkracht 7 dan 3. Een flinke ploeterdag dus. Bergaf zelfs nog aardig bijtrappen om niet stil komen te staan. Flinke rukwinden en goed uitkijken om niet op de andere weghelft of in de vangreel te eindigen. 

Iets over de helft had ik een stop gepland in Canaveral. De laatste kilometers daarnaartoe (uiteraard omhoog) waren erg pittig en ik besloot ter plekke eerst maar te informeren naar het vervolg van de storm. Daar wist een vriendelijke meneer me te melden dat de storm met 1 of 2 uurtjes zou gaan liggen – voor mij het seintje om na mijn broodje weer door te fietsen. Ik denk dat de Spaanse uurtjes toch afwijken van de Nederlandse, want bij aankomst(4 uur later) stormt het nog steeds.

Tot mijn vreugde is Galisteo een prachtig oud stadje –geheel ommuurd. Het centrum ziet er leuk uit en heeft ook voldoende eetgelegenheden voor straks. 

Reacties

Reacties

Bert

Zo zie je maar weer: je kunt op zo'n tochtje niet altijd de wind mee hebben, maar ook van voren. Op naar de volgende halte

Monique

Knap gedaan Angela! Het viel misschien niet mee vandaag, maar je doet het toch maar: stoere dame!!! Ik doe het je niet na. Ik hoop dat je een meer dan zalig bed hebt vanavond (en een kamer met een lekker warm bad?!), en dat je ontzettend wordt verwend met het avondeten. Tot morgen bij het volgende verhaal.

Pa en Ma

Fijn dat je ondanks de tegenwind toch op de plek van bestemming bent gekomen. Hopen op minder wind op de neus morgen.

Adri Verwoert

Af en toe tegenwind zal wel bij de pelgrimage horen. Maar ik hoop toch dat je wat vaker de wind in de rug krijgt. Succes met het vervolg en geniet lekker van de Middeleeuwen.

Arnold en Marleen

Wouw, weer genieten van onze buurvrouw haar reis!! Herkenning, zijn wij vorig jaar geweest maaaaaar niet met fietske. ???? ???? ???? Geniet ervan en chapeau hoor!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!