angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 6: Galisteo – Bejar

Het was erg gezellig in Galisteo. Eerst in het cafeetje waar ik heerlijk heb gegeten en daarna in de bar van het hostal. Het was even wennen een badkamer te delen met een andere kamer, maar dat waren ook gezellige pelgrims. Een Duitser en een Colombiaan die samen de via de la Plata lopen, het lijkt wel het begin van een mop. De realiteit was ook erg leuk en gezellig. 

De nacht duurde lang en van slapen kwam helaas niet veel. Het bed was goed, maar de aanhoudende storm zorgde voor veel geluidsoverlast. Volgens mij storm het regelmatig in dit gedeelte van Spanje. Geen bloembakken onder de ramen, maar bloempotten tussen het raam en de tralies. Vandaag net zoveel wind dan gisteren alleen meer van de zijkant. Vol goede moed op weg gegaan en na een kilometertje of 30 heb ik het opgegeven. Ik vond het te gevaarlijk. Regelmatig werd ik zo de andere weghelft opgeblazen. Een vriendelijke boer adviseerde dan ook om te stoppen met fietsen. 

Ik ben teruggefietst naar Valdeobispo (prachtige plaatsnamen hier, probeer ze maar eens uit te spreken) waar ik in het plaatselijke barretje een cola en een taxi bestelde. Wat een vriendelijke mensen. Met 3 man sterk werd een telefoonnummer van een taxicentrale gezocht. Ondertussen kreeg ik nog wat lekkere cakejes om aan te sterken. Na wat heen en weer gebel kwam een andere vriendelijke dame met een visitekaartje van een taxibedrijf. Er werd voor mij gebeld en er kwam een taxi met fietsendrager en al. De overige kilometers voor vandaag waren dan ook zo afgelegd. 

In Bejar is het wat bewolkt en aan deze kant van de berg waait het ook niet zo hard. Dat beloofd een goede fietsdag voor morgen.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Hoi Angela, Heel fijn dat je zoveel behulpzame mensen om je heen hebt. Morgen minder wind

Adri Verwoert

Volgens mij een verstandig besluit.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!