angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 7: Bejar – Salamanca

Gisteren lekker bij kunnen tanken en een heerlijke pizzakunnen bemachtigen. Daarna vroeg mijn mandje weer in om vandaag fris en fruitig aan een redelijk pittige dag te beginnen. Bejar ligt in de bergen op bijna1.000 meter hoogte, het was dus nogal fris vanmorgen. Voor het eerst met jas aan vertrokken om meteen te beginnen met een paar pittige klimmetjes.

Veel op en neer vandaag door een prachtig landschap met weinig bewoonde wereld. Af en toe een boer met een overstekende kudde koeien of loom in de modder badende varkens. Het hoogtepunt had ik even na 12 uur bereikt– 1150 meter en geen bordje aan de kant van de weg. Het lag wel voor de hand dat het hoogtepunt daar moest zijn, ik was omgeven door windmolens.

Vervolgens rustig op en neer op het plateau voor Salamanca. De enige mensen die ik zag (en uiteraard sprak) waren pelgrims. Daarna rustig afdalen naar de stad, gelukkig was de wind aardig gaan liggen. Windkracht 3 op de neus fietst een stuk beter dan windkracht 7. Vlak voor Salamanca werd ik aangenaam verrast. De route liep langs een grote weg, maar er was een kilometerslang vrij liggend fietspad. Volgens mij speciaal voor fietsers van de Ziverroute, er was geen kip te bekennen. Een prachtige binnenkomst en deze eeuwen oude stad en de route eindigde recht voor de kathedraal.

Pa en Ma

Het gaat heel goed. Je bent over de helft. Fijn dat je onderweg steeds erg geniet.

Jan Stevens

Fijn genieten op de mooie Plaza Major
Knap, in 7 dagen 500 km gefietst !! en dat over de Via de la Plata
Te voet is het al behoorlijk omhoog
Ga e in Granja de Moreruela over de Camino Sanabres of buig je af , over de Camino Frances , richting Astoria ???
Nog een fijne. Voortzetting van je Camino, neem de tijd en geniet, want voor je het weet ben je al weer in Santiago de Compostela, of fiets je nog door naar Finisteraen Muxia
Met pelgrimsgroeten
Jan

Adri Verwoert

Fijn dat de storm is gaan liggen.