angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 8: Salamanca – Zamora

Salamanca is prachtig. De kathedraal is er 1 waar je in kan verdwalen – en uiteraard kaarsjes kan opsteken. In verschillende kappelletjeszijn daar mogelijkheden voor en een aantal beelden zijn nog mooi aangekleed ook. Aangezien gistermiddag geen lunchgelegenheid zich had voorgedaan, rammeldemijn maag behoorlijk. Midden in de hoofdstraat trok een tentje mijn aandacht –de vier katten. Fantastische ontvangst, heerlijke eten (ik had maar pizza en pasta besteld) en muziek uit de oude doos. Daar knapt een pelgrim echt helemaal van op. 

Vanmorgen een late start, het ontbijt begin pas om 8 uur. Gelukkig was de route kort en relatief weinig klimwerk. Salamanca uit kon via een heel mooi fietspad dat naast de N630 ligt. Bij de grote rotonde naar de snelweg ging dat bijna goed. Mocht ik het fietspad geheel gevolgd hebben, kwam ik zo in de vangrail terecht. Een medepelgrim en ik stonden er met verbazing naar te kijken. Dan maar de weg zelf op en zo de route zonder vangrail kunnenvervolgen.

Veel N630 vandaag, een rustig glooiende weg waar bijna geenauto gebruik van maakt. Ook de naastgelegen spik-splinter-nieuwe snelweg is bijna uitgestorven. Ik denk dat Spanjaarden op zaterdag hun wagen laten staan. Na Corales del Vino (het was nog wat te vroeg voor de wijn, dus ben ik maar doorgefietst) rechtsaf een langweggetje in en heerlijk door de landerijen en kleine dorpjes gefietst. Je bent als fietspelgrim echt een attractie voor de plaatselijke bevolking. Iedereen zegt gedag en maakt een praatje (waar kom je vandaan, waar ben je begonnen met fietsen, helemaal naar Santiago?).

Vlak voor Zamora zie je de stad al liggen, echt een prachtig uitzicht. Ik heb maar een rondje om de stad gemaakt om het van alle kanten te bekijken. Nu geniet ik van een heerlijk hotel (Horus – hoe krijg ik het toch gevonden) en zal straks de boel eens onveilig gaan maken.

Reacties

Reacties

Monique

Geniet een beetje van het weekend, of fiets je morgen stug door? Voor nu: lekker de benen omhoog in hotel Horus (ha ha!) en veel plezier in de stad!

pa en ma

Bij jouw is de wind weg hij is nu hier ,fijne dag nog en morgen veel fiets pleziet .

Wilma

In Burg Haamstede is de wind inmiddels aardig gaan liggen maar gisteren van Zierikzee via Dreischor terug viel behoorlijk tegen zonder trapondersteuning. Ik moest wel aan je denken groetjes

Cleopetra

Met de oud Egyptische god Horus in je kielzog kan jou niets gebeuren. ;-) Dat gaat helemaal goed.

Adri Verwoert

4 katten en Horus, een kathedraal waarin je verdwaalt. Een fietspad dat eindigt op de vangrail. In wat voor wondere wereld fiets je rond? Nog veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!