angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 15: Santiago de Compostela

Gisteravond gezellig met pa bij gekletst en lekker gegeten in het Galjoen. Vanmorgen zijn we bijtijds op pad gegaan, het is een zeer drukweekend in Santiago. Maandag is het de dag van de arbeid en hier heeft iedereen een lang weekend vrij. Alle hotelkamers zijn bezet. De kathedraal was zo gevonden en van alle kanten bekeken, gefotografeerd en de benodigde kaarsjes aangestoken. Vanuit de kathedraal is het mogelijk zo het museo catedral de Santiago in te lopen. Dat is echt een aanrader. In de eerste kamer bevind je jeal tussen koninklijkheden, doden dat dan weer wel. Een prachtig gebouw grenzend aan de kathedraal met een bibliotheek, oude beelden en tapijten. Een leuke bijkomstigheid is dat je vanaf de derde etage naar buiten kan. Je komt aan de voorkant van de kathedraal en kijkt uit over het plein. Wat een uitzicht.

Daarna uiteraard koffie om wat bij te komen en tijd om de benodigde souvenirs in te slaan. Het is gelukt, ik ben trotse eigenaar van een rozenkrans. Terug naar de kathedraal om een goede plaats te bemachtigen voor de pelgrimsmis. Ruim op tijd resulteerde vandaag in uitstekende plaatsen. We hadden eerste rangs uitzicht op het hele gebeuren en het bleek ook nog eens een bijzondere mis te zijn. Er kwam een compleet koor binnen en een hele gardepastoors. Het bleek dat 1 van de priesters tot bisschop was benoemd en dit werd officieel ondertekend. Dit kon maar 1 ding betekenen: het wierrookvat zou slingeren. Ook hier hadden we prachtig uitzicht op, we hadden zelfs de nijging te bukken.

Uiteraard hebben we ook een bezoekje aan het pelgrimskantoor en de huiskamer van de lage landen gebracht. Nu even met de beentjes omhoog en bijkomen van al we gezien hebben.

Wilma

Na gedane arbeid is het goed rusten. Groeten aan pa, fijn weekend samen.

Monique

Ha Angela, door het werk heb ik de afgelopen dagen geen berichtje voor je kunnen achterlaten, maar ik heb wél telkens je verhalen gelezen, prutsend op een telefoon. In Lochem, Arnhem, en tenslotte Den Bosch! Opnieuw ben ik diep onder de indruk van je doorzettingsvermogen om op je fiets en vooral op eigen kracht en motivatie te gaan en staan waar jij wilt. Zo'n reis is zoveel meer dan alleen maar een fietstocht! Het bewijst maar weer eens dat jij prima aan het roer staat van jouw leven. Ik stel me zo voor dat nu alle pelgrimsbeschermheiligen (bestaat dat woord eigenlijk?) instemmend 'ja' knikken! Geniet van de rust en je paps, en stiekem alvast vooruit denken naar een volgend pelgrimsdoel?! Heeeeeeel erg knap gedaan!!

Betsie

Hoi Angela, wat fijn voor jou dat het een bijzondere mis is geweest. Dit is vast een cadeautje omdat je toch een flinke fiets rit achter de rug hebt. En...je hebt jou rozenkrans niet vergeten. Geniet nog een beetje van je vrije tijd, want dat heb je wel verdiend!

Adri Verwoert

Wat een mooie afsluiting van je pelgrimstocht.

Adri Verwoert

Wat een mooie afsluiting van je pelgrimstocht.

Adri Verwoert

Een mooie afsluiting van je pelgrimage.