angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 1 Eindhoven - Lent

Buienradar voorspelde een redelijke dag, veel wind en wat buien. Vanmorgen was het nog maar 14 graden, dus voor alle zekerheid wel een jas aangetrokken. Ik ben misschien wat optimistisch ingesteld, maar voordat ik Eindhoven uit was zat de jas al in de tas en had ik de zonnebril op mijn neus. De transportkeuze naar het begin van de route was makkelijk – op de fiets natuurlijk. Vandaar dat ik eerst naar het station in Zaltbommel ben gefietst en daar de route heb opgepakt. 

De hele dag de wind een beetje in de zij en in de rug. In Zaltbommel de brug over en vanaf daar over dijkjes langs de Waal. Ik dacht in Tiel even aan te leggen, maar daar was alles (nog) gesloten. Het pondje was zo gevonden en daar wisten ze me te vertellen dat net aan de overkant van de Waal, in Wamel, een eetgelegenheid zat. Kijk, dat is informatie waar je wat aan hebt. De wind was flink aangetrokken zodat het een tochtje over de woelige baren leek. 

Ik had een beetje haast, want een flinke bui zat me op de hielen. Bij Druten haalde hij in en werd ik flink nat gespetterd. Geeft niks, ik fiets gewoon door. Maar toen ik een bordje “theetuin” zag staan, ben ik daar toch maar even op af gegaan. Hele vriendelijke mensen waar ik binnen mocht genieten van een pot heerlijke groene thee. Daarna fietste het toch wat fijner. Nog een klein stukje aan de zuidkant van de Waal en bij Ewijk de brug over. Nu eens niet over de snelweg, maar het fietspad er naast. 

Het laatste stukje ging over de Oosterhoutse dijk, een kleine deja vu. Dat is precies de route van de 4daagse dinsdag. Alleen waren er nu maar heel weinig wandelaars. Het hotel in Lent is perfect en ik zit zo dichtbij Nijmegen dat ik daar straks maar eens een hapje ga eten.

Reacties

Reacties

Nanette

Goeie reis en veel plezier. Ik kijk uit naar al je verhalen!

Bert

Het begin is gemaakt?

Pa ma

Ha Angela
Een goed begin. Veel plezier onderweg.

Pa en ma

Adri Verwoert

Volgens mij ben je langs mijn geboortedorp Heesselt gefietst. Halverwege Waardenburg en Tiel. Heb je de roodbonte koe tegenover de kerk nog gezien? Veel fietsplezier en succes langs de Hanze.

wilma

Daar.........gaat ze weer! Mooie tocht Angela

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!