angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 2 Lent - Veessen

Vandaag had ik heeeeel veeeel mazzel met het weer. Droog vertrokken en volgens Buienradar zou het de eerste paar uur wel door blijven. Na een paar uur wist Buienradar dat het nog steeds een paar uur droog zou blijven en zo ben ik ongemerkt geheel droog en zonnig op de plaats van bestemming aangekomen. Ik had de hotelkamerdeur nog niet dicht, of het onweer brak los.

Eerst een klein stukje met het forenzen-verkeer richting Nijmegen gefietst en langs de Waal een dijkje richting het oosten gepakt. Het vlotte allemaal goed en zelfs het pondje in Doornenburg lag al op me te wachten. De Waal heb ik ingeruild voor de IJssel, maar dit fietst ook prachtig. Een grijze lucht maar droog en het zonnetje probeert zelfs door te breken. In Doesburg ben ik even gestopt om een paar foto’s te maken. Er rijdt daar zelfs een planten weer – een oude Duitse brandweerwagen die nu gebruikt wordt om de prachtige bloemen water te geven. Ik wou van een afstandje alleen een foto maken, maar die vlieger ging niet op. Het werd een heel gesprek en het kostte aardig wat moeite om weer op te stappen.

De volgende stop was Bronkhorst, de kleinste stad van Nederland. Ik kende de Gouden Leeuw al en daar hadden ze al een beetje op me gerekend. Daarna nog even de Grand-Tour waardoor ik bij een winkeltje binnen belandde en aardig heb zitten kletsen. Het bleek dat de vriendelijke dame daar nadat ze met pensioen was gegaan (ruim 10 jaar geleden) ook naar Santiago was gefietst. Veel tijd had ik niet, want ik had beloofd ook even aan te waaien bij mijn zus Judith. De ontvangst van vooral Bliksem (de hond) was overweldigend. Eigenlijk ben ik doodsbang voor hem, maar dat weerhoudt hem niet om toch te proberen op schoot te springen.

De rest van de route was gemakkelijk te vinden, ik volgde de dijk langs de IJssel in noordelijke richting tot ik op de plaats van bestemming was. Dit hotel is tevens voorzien van een leuk uitziend restaurant – ik blijf de rest van de dag hier.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Met het weer heb je vandaag alle geluk van de wereld gehad. Leuk dat je ook even de fam. Vink (je zus) kon bezoeken.

Adri Verwoert

Heb je in Doesburg de mosterd nog geproefd.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!