angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 3 Veessen - Oudemirdum

Gisteravond was het weer baggerslecht, de regen kwam met bakken uit de hemel. Gaf niks, ik had een leuk adresje en meer dan voldoende de kletsen. Het ontbijt was standaard vanaf half negen, voor mij is dat halverwege de dag. Als ik echt vroeg wou ontbijten, mocht ik ook om kwart voor zes aanschuiven bij de werklui. Die keus was snel gemaakt, dan ben ik lekker op tijd vertrokken. Ik had veel kilometers voor de boeg en heel veel wind op de neus.

Het weer was vandaag wat minder. In de loop van de ochtend begon het te regenen en regelmatig passeerde stevige buien. Ik denk eraan om mijn douche thuis te vervangen door zo’n bui. Eerst naar Hattem en daar ben ik iets van de route afgeweken. Het te nemen pontje begon pas om 10 uur. Een prima tijd voor knooppuntenfietsers, maar voor mij erg laat. Dus dwars door Hattem en langs de spoorbrug de IJssel over. De brug bij Kampen was al snel in zicht, met een aantal bochten in de IJssel leek het dichterbij dan de realiteit leerde.

Daarna op naar Genemuiden. Een leuk plaatsje en het pontje lag al op me te wachten. Dat bracht me snel naar de overkant waar de route door het natuurgebied de Wieden ging. Even aangelegd bij het informatiecentrum, maar de vrijwilligers waren zo druk met elkaar dat ik weer snel vertrokken ben. In Blokzijl een rondje gemaakt en bij de plaatselijke supermarkt een broodje gescoord. Het noorden werkt toch iets anders dan het Bourgondische Brabant.

Vanaf hier was het echt iedere kilometer veroveren. Heel veel regen en windkracht storm op de neus. Door en door nat heb ik Lemmer bereikt en een extra stop gehouden om wat op te warmen. Ik was duidelijk niet de enige fietser met dat idee. Onderweg nog veel vakantiefietsers tegengekomen en overal maar grapjes gemaakt over het weer. In de wereldstad Oudmirdum heb ik een kamertje weten te bemachtigen in het centrum op de Brink. Even heerlijk bijkomen en zorgen dat alles weer droog wordt. Men wist mij al wel te vertellen dat het morgen prachtig weer wordt.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Qua weer een pechdag. Morgen wordt het beter. Droog ze (de kleren).

Groetjes
Pa en Ma

Wilma

Natuurlijk wordt het morgen mooi weer, na regen....

Nanette

Je bent weer lekker op dreef ?
Plezier en morgen hopelijk een lekker zonnetje ?

Adri Verwoert

Prachtige streek waar je doorheen bent gefietst. Jammer voor jou al dat hemelvocht, maar het is wel goed voor de natuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!