angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 4 Oudemirdum - Drachten

Wat een verschil met gisteren. Heerlijk weer, volop zon en een heerlijke temperatuur. Het eerste stuk nog wel wind op de neus, maar de tweede helft van de route zelfs wind in de rug. Gelukkig was mijn kleding vanmorgen weer droog, mijn schoenen had ik nat maar weer aangetrokken. Eerst het IJsselmeer opgezocht, daar had ik gisteren nog niks van meegekregen. Heerlijk dijkje op dijkje af en genieten van het zonnetje. De eerste noemenswaardige plaats was Stavoren, echt prachtig. Uiteraard was ik er al voor negenen en ben na een paar fotokes gemaakt te hebben weer op mijn fietske gestapt.

Hindeloopen was de volgende plaats waar het zo vroeg al belachelijk druk was. Minstens 3 bussen vol toeristen waren onder leiding van verschillende gidsen losgelaten in de kleine straatjes. Er was bijna geen doorkomen aan. Wel leuk om te zien hoeveel verschillende nationaliteiten interesse hebben in haring. Veel boerenland vandaag en kleine plaatsjes die zich uitgestrekt hebben langs een watertje. Op het water was het drukker dan op het fietspad.Voor Bolsward haalde ik een fietsend stel in, daarna passeerde zij mij weer en zo ging het nog een aantal keer. Ze hadden een weekje vakantie en brachten deze al fietsend in Friesland door. Waren ze helemaal verdwaald. Ik heb ze de tip gegeven niet naar Dokum te gaan, daar hebben ze nog eens die Bonifatius vermoord. Ze waren van mening dat er met twee waren en het er wel op konden wagen.

Met de wind in de rug Sneek binnen gefietst en uiteraard het nodige bekeken. Daarna een rondje om het Sneekermeer en door de weilanden over kleine smalle paadjes richting Drachten. Hier heb ik me alvast geïnstalleerd in een heerlijk hotel.

Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Ze hebben daar in Dokkum erg veel spijt van de moord. Er is nu een Sint Bonfatiuskerk in het centrum een een mooie pelgrimsplek net buiten de stad. Commercieel zullen ze wat minder spijt hebben van deze euveldaad, want nu komen er vele pelgrims, die uiteraard het nodige te besteden hebben.

Pa en ma

Fijn dat het vandaag beter weer was. Nog een dag in nederland en dan verder in Duitsland.

Mariska

Hoi Angela!
Wat leuk om zo je reis te kunnen volgen.
We lezen elke dag je verslag bij de koffie na het eten.
Duim duim duim dat het wat droger weer wordt de komende dagen. Veel plezier!
Groetjes Mariska en Richard

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!