angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 6 Stadskanaal – Thulsfelde

Gistermiddag een rondje Stadskanaal gedaan en beland in het plaatselijke theewinkeltje. We hebben daar gezellig uren zitten kletsen en zo weet in inmiddels redelijk wat van de omgeving. Op aanraden daarna gaan eten bij de Italiaan en dat smaakte verrukkelijk. 

Vanmorgen op tijd weer aan de dagetappe begonnen. De bedoeling was tot Markhausen te fietsen, maar daar had men geen bedje voor me over. Vandaar een iets langere tocht naar Thulsfelde. De dag begon mooi, maar de lucht werd steeds dreigender. Tot mijn lunchstop redelijk en daarna een paar pittige buien. Met al het water van een paar dagen geleden nog vers in mijn geheugen, ben ik maar een paar keer gaan schuilen.

Vlak voor de Duitse grens kwam ik door de vestingplaats Bourtange, wat een plaatje. Eerst een paar wachters voorbij, ophaalbruggen over en een poort door. In het midden een pleintje met aan alle kanten terrasjes. Klein, maar zeker de moeite waard. Daarna Duitsland in waar ik toch even dacht nog in Nederland te zijn. Ze hebben hier dus ook hennepvelden, dat had ik niet achter de Duitsers gezocht. Veel mooie natuur en veel recreatiegebieden. Een klein stukje was best eng, de route liep dwars over militair gebied. Indien de slagboom dicht zit en het licht op rood staat moet je omrijden. Nu kon ik natuurlijk in geen velden of wegen een slagboom vinden. Het licht stond dacht ik niet op rood, maar door de zon kon ik dat niet met 100% zekerheid zeggen. Voor alle zekerheid dan maar luidkeels zingend het terrein over. Niemand gezien, dat dan weer wel.

In Lorup kon ik bij een bakkertje aanschuiven en daarna begon het gespetter pas goed. Aangezien Buienradar dacht dat dit de hele middag nog zou duren, ben ik maar aangefietst. Een eindje verder in het bos heb ik toch even gebruik gemaakt van een schuilhut. Een beetje regen vind ik niet erg, maar met bakken toch maar liever niet. Mijn routeboekje gaf een stukje aan waar de weg heel slecht zou zijn. Ze hebben niets teveel gezegd, het werd een stukje lopen. De weg leek meer op een zwembad.

Van het laatste stukje heb ik niet zo heel veel meegekregen met alle druppels op mijn bril. Volgens mij was het wel heel mooi. Nu ben ik beland in een hotel aan het Thulsfelder Stausee. Een prachtig meer, pal langs de route. Ik zal straks eens een kijkje nemen.

Reacties

Reacties

Monique

Dappere Angela!!! Ik hoop dat je een heerlijk warm bad / warme douche hebt in je hotel. En wederom respect voor alle uitdagingen die je aangaat. Nu snel foto's kijken!!

Wilma

Dank je wel voor weer een mooi verslag. Angela ik hoorde hier van mensen die een soort halve regenbroek hebben, er zijn geen achterkant aan, schijnt zeer handig te zijn. Heb jij ookzoiets?

Nee, mijn broek wordt gewoon nat. Wel speciale stof en zeer snel weer droog. Het is tenslotte zomer ;)

Klaas de Jong

Hee. Wat leuk. We fietsen vlak achter elkaar. Slapen wel in Markhausen (om 15:30 uur gereserveerd, mazzel gehad dus: gasthaus Schubert). Mooie wereld hier he.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!