angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 8 Bremen – Grunendeich

Bremen was gisteren een beetje nat, maar zeker een bezoekje waard. Heerlijk bij kunnen komen en lekker geslenterd door de binnenstad. Aangezien de bejaard er ambtenarentijden op na houdt, heb ik ook nog eens rustig kunnen slapen. 

Het weer was vanmorgen behoorlijk opgeknapt. Het begon al met 20 graden en een zonnetje. Even buiten Bremen zag ik een flinke onweersbui hangen, maar die ging precies langs me heen en ik had nergens last van. Het eerste stuk vlotte snel en het duurde dan ook niet lang voordat de route het bos (Ummelwald) indook. Daar zag ik wat die onweerbui – en alle regen van de afgelopen tijd – had aangericht. Het was bijna niet te fietsen. Regelmatig een stukje lopen om de ergste modderpoelen te omzeilen. Na een aantal hardgrondige en oprecht gemeende gloeiende gloeiendes ben ik er toch goed uitgekomen.

Nu had ik het idee om in Selsingen even aan te leggen. Wat vroeg op de route, maar daarna zou een tijd niet veel bewoonde wereld meer komen. Ik streek neer bij het plaatselijke bakkertje dat nog net een kwartiertje open was. Daar wist men me te vertellen dat het bar en boos was in de bossen. Ik werd dan ook geadviseerd de grotere weg aan te houden tot in Stade. Wijs als ik was, heb ik deze goede raad netjes opgevolgd. Dat was heerlijk op glad asfalt zoeven en regelmatig stoppen om de bladzijde van mijn routeboekje om te draaien.

Vlak voor Stade werd de lucht weer donker en zat een onweersbui me op de hielen. Met een tandje erbij ben ik droog in Stade gekomen en goed mijn fiets kunnen stallen. Snel een restaurantje in en de timing was ongelooflijk. Ik had net 1 stap binnen gezet of het begon te onweren en het goot met bakken uit de hemel. Dat was nog eens mazzel hebben.

Daarna een rondje Stade met fototoestelleke in de aanslag en de laatste 15 km van vandaag. Een heerlijk stukje langs de Elbe, volop zon en behoorlijk warm. Wat een heerlijk einde van de fietsdag.

Reacties

Reacties

Monique

Ha Angela, ik hoop dat al die modderpoelen snel weer opdrogen zeg! Fijn dat je af en toe een stuk -droog- asfalt kunt meepikken. Geniet van het zonnetje als het er is, en succes bij de volgende etappe. Ik weet niet of je om Hamburg heen gaat of er ook aanlegt, maar ik vond het een leuke stad. De nieuwsberichten erover zijn nu een beetje mwa mwa, maar dat moest ik toch even kwijt.

Adri Verwoert

Ik ken die omgeving uit mijn diensttijd. Heb daar heel wat keren als zandhaas door die modderpoelen gesjouwd. Als het daar regent verandert alles in poelen en modder. Later werkte ik op de drukkerij van de kazerne. Een hele verbetering. Succes nog en veel zonneschijn en droge wegen toegewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!