angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 9 Grunendeich – Luneburg

Grunendeich is een heerlijk klein plaatsje waar 1 restaurantje zit. Mensen worden gezellig bij elkaar aan tafel gezet, zo heb je nog wat te kletsen. Verder is er niet zo veel te doen, je kan een rondje over de dijk lopen. Het is er heerlijk rustig en dat garandeerde een goede nachtrust. 

Vandaag was het weer uitstekend te noemen. De temperatuur liep op naar een graad of 27, droog en af en toe een wolkje. Het eerste stuk van de route volgde een klein smal dijkje, prachtig maar wel opletten dat je niet van de dijk valt. Na Horneburg was een stuk van de route afgesloten, geeft niks er was een alternatief dat niet dwars door de koeienweide hoefde. Buxtehude was de volgende Hanzestad op de route. Een klein centrum maar wel de moeite waard.

Daarna had ik maar een alternatieve route gemaakt om het meeste geploeter in de bossen te omzeilen. Het is er een grote blubber bende met als toegift een leuk klimmetje (tot 120 meter) er midden in. Ik ben over de dorpen gefietst en genoot van het glooiende landschap. Het betreffende bos heb ik letterlijk links laten liggen. Even voor Buchholz heb ik de route weer opgepakt en besloot dat ik daar wel een colaatje had verdiend.

Een kleine studie op de rest van de route voor vandaag leerde dat er veel grindpaden en zandwegen in voor kwamen. Ik heb besloten een alternatieve route te maken en over de dorpen richting Luneburg te fietsen. Heerlijk asfalt en leuke kleine plaatsjes. Voor mij een goede keuze.

In Luneburg was het even zoeken naar het hotel. Mijn Mio-tje gaf aan dat ik er was, maar ik zag geen hotel. 3 keer heen en weer gelopen totdat mijn blik viel op een heel klein uitgangsbordje. Ik was er al een paar keer voorbij gelopen. Midden in het centrum, daar ga ik straks nog even een kijkje nemen.

Reacties

Reacties

Pa ma

Gelukkig een mooie zonnige dag dit heb je wel verdiend straks een leuke wandeling en heerljk eten groetjes .

Adri Verwoert

Groot gelijk die alternatieve routes.

Nanette

Fijn dat het weer weer wat meezit!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!