angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 10 Luneburg – Lubeck

Gisteren een rondje door Luneburg lopen was een feestje. Wat een prachtige oude stad, zeker een bezoekje waard. Vlak bij het hotel, bij de oude houten kraan, was een stuk straat afgezet. Auto’s werden omgeleid en er waren een boel camera’s e.d. Veel mensen er om heen die driftig aan het fotograferen waren. Ik heb een klein vermoeden dat het best wel eens opnames geweest kunnen zijn met bekende Duitsers. Ik heb uiteraard geen flauw idee wie en waarom.

Vanmorgen lekker op tijd vertrokken voor een pittige fietsdag naar Luberg. Het weer zou wisselvallig zijn, maar in dit geval betekent dat volop zon en zeer dorstig weer. Volgens mij is de grond hier een stuk droger dan een paar dagen geleden, dus besloot ik de originele route grotendeels te volgen. Het eerste stuk leuk over de dorpen en na Lauenburg vindt de route een kanaaltje (Elbe-Lubeckkanaal) waarlangs het zo’n 25 km heerlijk fietsen is. 

Daarna dook de route het bos weer in en heb ik voor het asfaltalternatief gekozen. Ook omdat ik zo dwars door Molln zou fietsen en dat is best handig als je een aanlegplaats zoekt. Na de lunchstop de route in het bos weer opgezocht en dicht langs een paar meertjes gefietst. Ik dacht dat dit mooi aangelegde fietspaden, vlak en langs het water zouden zijn. Helaas was de realiteit net iets anders. Het betrof 18 km onverhard bospad met regelmatig wat steile stukjes en gigantisch veel muggen. Ik heb dus maar weinig gestopt om foto’s te maken. 

Vroegtijdig heb ik in Gross Sarau de officiële route vaarwel gezegd en mijn Mio-tje aan het werk gezet. Iets meer verkeer, maar wel muggenvrij Lubeck in gefietst.

Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Vervelende beestjes die muggen. Goed idee dat asfaltalternatief.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!