angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 13 Wustrow – Stralsund

Heerlijk gegeten en lekker bij kunnen komen in het kleine badplaatsje. Omdat het ontbijt pas om 8 uur is, heb ik ook nog als bonus uit kunnen slapen. Het beloofde toen al een goede dag te worden, en het werd alleen maar beter. Bij vertrek waaide het al flink, maar ik had hem lekker pal in de rug. Eerst een stuk langs een meertje (Saaler Bodden voor de liefhebbers) en daarna door het bos. Wat was dat een fijn stuk fietsen zeg, echt zoals een bos bedoeld is. Droog, geen grote modderpoelen en een pad dat ook nog eens goed fietsbaar is. Nou snap ik waarom mijn routeboekje zo vaak kiest voor een bos. 

Daarna een stukje file-fietsen richting het prachtige plaatsje Bath. Een leuk klein centrum waar natuurlijk net een marktje was met allerlei goed bedoelde entertainment voor de toeristen. Hele vriendelijke mensen en fantastisch weer. Ik kon niet wachten om weer op mijn fietske te stappen en heerlijk verder door het landschap te zoeven.

De route is echt prachtig, alleen maar natuur en af en toe langs een klein dorpje. Veel langs het water waar ook weer van alles op te zien is. Er is zelfs een hele grote zwarte watervogel een stuk met me meegevlogen. Helaas heb ik geen flauw idee welk merk vogel dit was. 

De laatste kilometers waren iets zwaarder, omdat ik nou deze windkracht 5 op de neus had. Stralsund is aan alle kanten omgeven door watertjes. Dat fietst leuk over allerlei bruggetjes zo het centrum in. Mijn fietske mag weer in de hotelgarage overnachten en ik heb een heerlijke kamer boven.

Reacties

Reacties

Klaas de Jong.

Angela; je hebt ons er dik uitgefietst; wauw wat een tempo. Wij bereiken vanavond Barth. De laatste twee bedjes van de jeugdherberg. (Geen hotelbed vrij hier!). Die vogel. Een Aalscholver ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!