angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 14 Stralsund – Zinnowitz

Ook Stralsund is een prachtige oude Hanzestad waar veel te zien is. Het oude raadhuis en de Nicolaskerk worden momenteel gerestaureerd, maar een bezoekje is zeker de moeite waard. Na een goede nachtrust had ik vandaag een redelijk pittige etappe voor de boeg. Veel kilometers en een aantal wat minder goed fietsbare stukken route. 

Stralsund uit was een kleine uitdaging. Het pontje begint pas laat en daarom koos is voor een oversteek per brug. Dat lijkt gemakkelijk, maar het was toch even zoeken voordat ik de juiste brug gevonden had. Ik wou niet over de snelweg en ook al niet over het spoor, ja ik weet ik ben wat verwend. Na de brug volgde een prachtig stuk natuur met goed fietsbare paden – alleen ligt het tempo dan toch wat lager. Bij Glewitz met het pontje mee, nou dat was echt de moeite. Een aantal kilometer water moest afgelegd worden. Vol auto’s en maar 1 fietser. Vervolgens een stukje langs het water (Mittelgrund), dat was echt een uitdaging. Eigenlijk heb ik geen pad kunnen ontdekken, maar alleen gras. Na zeven kilometer buffelen had ik weer heerlijk asfalt gevonden.

In Greifswald – uiteraard weer een Hanzestad – heb ik the grand tour genomen en alles eens goed bekeken. Na ook het brandstofniveau weer op peil te hebben gebracht, heb ik de route met wind in de rug vervolg. Eerst langs een watertje en daarna het boeren land in. Onderweg nog een mede solo-lange-afstandsfietser ontmoet. Even lekker bij gekletst en handige tips over de route uitgewisseld. Dit stuk is iets minder interessant en volgt wat kleine dorpjes. Vanaf Wolgast – klein maar fijn – is het weer prachtig. 

De eindbestemming van vandaag is een hotel aan de Oostzee. De laatste paar kilometer waren ook slalommen langs de badgasten. Zo meteen de zee maar eens opzoeken.

Reacties

Reacties

Pa en ma

Je bent telkens aan zee tussen de badgasten. Jammer dat het badpak niet meer bij de baggage paste!.

Monique

Het lukt niet altijd om via mijn mobiel iets te schrijven en niet altijd hebben we bereik hier in Ierland. Maar reken maar dat ik het inhaal als we met ons paard en wagen in iets bewoonbare gebieden zijn! Zet m op Angela!!! Je kunt het!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!