angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 16 Anklam – Ropersdorf

In Ankam zijn nog een paar oude dingen te zien: 2 kerken, een stuk stadsmuur en een stadspoort. De rest van de stad is redelijk nieuw. Mijn hotel (Am Stadtwall) bevond zich bij het oude centrum en was zeer goed berekend op fietsers. 

Vandaag weer veel kilometers en de nodige klimmetjes, dus lekker vroeg op pad. Zo vroeg zelfs dat ik nog even mijn jasje had aangetrokken. De zon deed zijn best al en de wind was een heel eind gaan liggen. Zo is het niet erg de wind de hele dag op de neus te hebben. Eerst door een langbouwgebied, vervolgens langs een moeras (mij krijgen ze niet, ik heb me van top tot teen ingesmeerd met antimuggenspul) om daarna ruim 10 kilometer door het bos te gaan. Volgens mijn routeboekje was de weg in het bos matig tot slecht, maar dat viel gelukkig reuze mee. 

Daarna even de bewoonde wereld in om vervolgens weer een bos op te zoeken waar ook een paar leuke klimmetjes in zaten. Ik heb bijna 100 meter hoogte gehaald. In het plaatsje Strasburg heb ik mijn brandstof bijgevuld en wat olie gescoord voor mijn fietske. Mijn van huis meegenomen busje was leeg en door al het zand en modder piepte en kraakte mijn fietske zodat de vogels al van verre het luchtruim kozen. Het was een zeer uitgebreide supermarkt, maar geen fietsolie. Op aanraden van andere fietsers heb ik gekozen voor een klein flesje walnotenolie. Ook lekker op de sla! Daarna kon ik geruisloos verder fietsen.

Na Strasburg (je verwacht een hele stad met zo’n naam, maar het is eigenlijk een plaatsje van niks) glooide de route verder naar het zuiden door een landbouwgebied. De oude stad Prenzlau wordt net wel net niet aangetikt door de route. Helaas had men daar geen bedje voor me, maar wel in het altijd rustige Ropersdorf. Vandaar dat ik een klein stukje verder naar het zuiden getrokken ben en nu halverwege Unter-Uckersee zit.Volgens mij telt dit dorpje ongeveer 100 vaste bewoners en in de vakantieperiode een veelvoud hiervan. Ik hoef me dus niet te vervelen.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Het gaat weer gesmeerd met walnotenolie. Nog maar 2 dagen en dan ben je al op het geplande eindpunt. Veel fietsgenot bij de laatste etappes.

Nanette

Veel succes de laatste kilometers!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!