angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 17 Ropersdorf – Trampe

Het voordeel van een kamer in een vakantiegebied te hebben is veel aanspraak van mensen die de tijd hebben. Gisteravond gezellig gegeten met een ouder stel dat inderdaad op vakantie was. Zij waren ook die dag aangekomen en hadden voor vandaag een fietstochtje gepland. Kijk, dat schept meteen een band.

De dag begon al zonnig, maar met een flinke tegenwind. Eerst de route maar weer opgezocht en vervolgens lekker langs 2 meertjes koers naar het zuiden gezet. Het eerste meertje heet Unter-Uckersee en het tweede (zuidelijker gelegen) heet Ober-Uckersee. Nou had ik me er al over verbaasd op de routekaart, maar al fietsend begrijp ik hem helemaal. Het is goed klimmen richting het tweede watertje. 

Dat klimmen heeft wel de toon voor de rest van de dag gezet. Heel veel op-en-neer, ik dacht even dat ik in zuid Limburg zat. Doordat klimmen met een flinke wind op de neus best wel wat kracht kost, was ik iets eerder op zoek naar een plek om de brandstofvoorraad weer op peil te brengen. De route komt in de buurt van hanzestad Angermunde, maar er niet doorheen. Dat heb ik even rechtgezet en mijn Mio-tje de opdracht gegeven me naar Angermunde te brengen. Uiteraard stond ik meteen te buurten bij het stoppen en het opnieuw inprogrammeren van mijn Mio. Goede tip: niet doen. Ik had bijna de hele route naar Angermunde gefietst, maar ik kon in geen velden of wegen een stad bekennen. Zo klein zou het toch niet kunnen zijn. Een goede blik op mijn Mio wees uit dat ik flink de verkeerde kant was uit gefietst en nog een heel stuk te gaan had. 

Uiteindelijk heb ik natuurlijk de hanzestad bereikt en heb lekker gegeten bij een bakkertje. Toch maar even naar de route en alternatieven gekeken. Als ik de route zou volgen, had ik nog ruim 60 km voor de boeg, wind op de neus en een hoop klimwerk. Rechtstreeks naar het eindpunt van vandaag scheelde toch 25 km, wind in de zij en veel klimwerk. Die som was snel gemaakt. 

Het laatste deel was minder mooi dan de oorspronkelijk route, iets meer langs grotere wegen. Maar goed fietsbaar en heerlijk veel asfalt. Af en toe een klein stukje zandweg, maar niks vergeleken bij het alternatief. Nu kan ik genieten van een heerlijk hotel. Volgens internet zit hier vlak achter een echte kasteelruïne, ik ga daar straks uiteraard een kijkje nemen.

Reacties

Reacties

pa en ma

En morgen alweer de laatste fietsdag. Veel plezier in Berlijn.

Arnold

Het blijft altijd leuk jouw reisavonturen te lezen en te volgen. En steeds denk ik: petje af Angela voor jouw enorme drive om weer zo'n geweldige fietsroute te gaan fietsen. Het is geen effe een eindje om !

Nanette

Ik heb wederom van jouw verhalen genoten!!! Succes morgen ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!