angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 18 Trampe – Berlijn

Die ruïne van gisteravond was wel heel erg afgetakeld, ik heb welgesteld 1 steen kunnen vinden. Toch een lekkere wandeling er aan overgehouden en heerlijk uitgerust aan de laatste fietsdag van deze trip kunnen beginnen.

Vanaf 6 uur was er al ontbijt, maar dit heb ik voor mezelf iets later gepland. Het gevolg was dat ik voor zevenen al op mijn fietske zat om de laatste kilometers naar Berlijn af te leggen. Het zou vanmorgen regenen, maar het geluk was me vandaag goed gezind. Het front was al iets eerder overgetrokken en ik kon droog en zonnig vertrekken. Ik had een alternatieve route gekozen, een stukje teruggefietst en daar de Berlin-Usedom-Radweg opgepakt. Heerlijk over rustige landweggetjes en door kleine dorpjes. Daarnaast kwam ik nu ook door Bernau, een prachtige plaats met redelijk wat oude zut. Echt een aanrader dus.

De route in Berlijn zelf was een stuk door het voormalig Oost-Duitse gedeelte. Het is daar nog steeds grauw en grijs. Alhoewel men met een paar potten verf wat geprobeerd heeft het geheel wat op te vrolijken. Wat me verder opviel is dat er heel veel fietsers in Berlijn zijn. Veel meer dan de fietspaden op berekend zijn, het lijkt bijna wel Amsterdam.

Eerst langs het station om een kaartje voor de terugreis te bemachtigen en vervolgens het hotel opgezocht. Ik zit lekker centraal, vlakbij het station en zag zelfs een paardenkoetsje voorbij rijden. Een prima uitvalsbasis om de stad verder te verkennen.

Reacties

Reacties

Bert

Mooi, je heb weer een missie volbracht, geniet nog in Berlijn

Pa en mah

Heerljik dat alles goed gegaan is,nu genieten van berljin.

Adri Verwoert

Fantastisch, je hebt het weer gehaald. Een prestatie van formaat gezien alle regen en modderpaadjes in de bossen. Gefeliciteerd. Ga je nog op bezoek bij Nefertiti in Berlijn?

Klaas de Jong

Knap werk! Wij zijn nog maar net Anklam uit. Fietsen verderop langs de Oder naar Frankfurt. Dank zij je "voorwerk" hebben we onze route hier en daar een beetje aangepast. Dank je wel! En goede reis terug.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!