angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 2 Tienen - Romeree

In Tienen had men speciaal voor mij een kermis georganiseerd, dat is pas een ontvangst. Ik heb even overwogen om een rondje op de pony mee te draaien, maar uiteindelijk ben ik in een restaurantje beland en heb heerlijk gegeten en gedronken. Het aangename gezelschap hielp natuurlijk ook. Een Antwerpse studente uit Luik schoof ook gezellig aan.

Na een zeer overvloedig ontbijt met ook weer gezellige praat ben ik aan de fietstocht voor vandaag begonnen. Net als gisteren nog een graadje vorst, grijs maar wel de hele dag droog. De wind was iets sterker vandaag en de hele dag op de neus. Tienen uit ging goed, een laatste pittig klimmetje en bovenaan een heel leuk bordje: mutsenberg. Ze hebben wel humor hier. Tot aan Namen overwegend een ijzeren lijn, dat betekent in dit geval 30 km valt plat omhoog. Naar mijn idee ook een beetje karig in de beschutting, toch veel venijnige wind erbij. De laatste 9 km voor Namen is heerlijk naar beneden zoeven, zo is het fietsen echt bedoeld.

In Namen eerst een stukje pal langs de Sambre, heerlijk over de kinderkopjes en als beloning een goed gevuld bord pasta. Dat is pas genieten. Daarna de kinderkopjes langs de Maas gevonden en deze weg blijven volgen tot Dinant. Soms asfalt, soms kinderkopjes, soms onverhard en soms helemaal niks. Een berg blubber en een uitdaging om de fiets toch nog vooruit te duwen. Maar het is uiteraard allemaal gelukt en redelijk moe Dinant bereikt.

Eerst maar eens boodschappen doen, vanavond is er verder niks te eten in de buurt. Wat denk je, vind ik mijn lievelingseten: kip, rijst en kerrie. Meteen aangeschaft en even gepauzeerd meteen welverdiende cola. Daarna nog ruim 20 kilometer de Maas volgen en na Hermeton sur Meuse weer een ijzeren weg opgepikt. De eerste 8 kilometer nog vals plat en daarna heerlijk zoeven naar mijn eindbestemming voor vandaag, de wereldplaats Romeree.


Reacties

Reacties

Monique

Die venijnige wind herken ik wel; die waait hier helaas ook. Maar jouw uitzichten zijn wel heel veel beter dan het gebruikelijke uitzicht hier! Doe Dinant de hartelijke groeten, mooie herinneringen daar aan een mini-vakantie met mijn tante Miep. Het was ons eerste 'buitenlandse' reisje. Is die rots er nog een beetje buiten de stad aan de Maas? Dat blok dat zo op je hoofd lijkt te vallen??

Marian van Boxtel

Haha, je verrassingsmenu, kip, rijst en kerrie!!!!!!!

Thea

Leuk weer jouw verhalen. succes verder met je fietavontuur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!