angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 3 Romeree - Laon

De B&B in Romeree wordt gerund door heel vriendelijke mensen. Bij aankomst stond de koffie al klaar en ik kreeg ook meteen een flesje water mee. Ik heb heerlijk bij kunnen komen en weer op kunnen laden voor een nieuwe fietsdag.

De dag begon koud, het vroor tot aan het eind van de ochtend. Wel heb ik kunnen genieten van een waterig zonnetje en de wind was gaan liggen. In de loop van de middag stak hij weer op, maar nu staat hij in mijn rug. Het eerste stuk is heerlijk over de ijzeren weg zoeven naar Marienbourg. Hier heb ik het 4 jaar geleden af laten weten en met ander vervoer doorgereisd. Deze keer heb ik de route verder gevolgd en de nodige klimmetjes genomen. Af en toe goed uitkijken want er lag nog redelijk wat sneeuw. Niet alle stukken fietspad waren ijsvrij gemaakt, klinkt wel heel leuk als je er over heen fietst.

Doordat er weinig pleisterplaatsen aan de route liggen en vanwege de gladheid, ben ik na 50 km van de route geweken en gekozen voor een grotere doorgaande weg. De gedachte dat deze weg niet zo glad was, klopte perfect. Hierdoor heb ik nog wel iets van de grens met Frankrijk meegekregen, alleen was de douanier slechts tweedimensionaal aanwezig op een billboard. Gelukkig was er een café met cola en wafels en heb ik lekker bij kunnen tanken.

Daarna een wat saaier stuk langs een grotere D-weg door de Thierache. Laon is van verre al te zien, het ligt een paar honderd meter boven het maaiveld. Uiteraard betekent dat de laatste kilometer flink wat klimwerk. Nu heerlijk genieten van deze historische stad en kan ik mijn brandstofniveau weer op peil brengen. Ik mag genieten van dezelfde hotelkamer als 4 jaar geleden.


Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Zojuist je verslagen van de eerste drie dagen gelezen. Het is vast koud op je fietske. Veel succes met het vervolg van de tocht. Ben benieuwd naar nieuwe verhalen.

Jacco van Rooij

De verhalen klinken goed. Fiets ze nog!

Pa en ma

De vooruitzichten zijn beter dan bij de vorige poging, toen je vanwege griep moest afhaken. Heb je die vriendelijke meneer in zijn deux chevaux nog gesproken? Veel reisplezier in de 2 volgende dagen.

Ad

Knappe prestatie hartstikke goed.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!