angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 6 Parijs

Gisteravond alleen er nog even op uit geweest voor de inwendige mens. Vandaag is een echte vakantiedag, dus uitslapen … tot bijna half acht. Ik ben niet voor niets in Parijs, dat zullen ze hier weten ook. Eerst even op Gare du Nord wezen kijken waar ik morgen met fietste en al weer terug naar huis kan, ja kan maar beter goed voorbereid zijn. Daarna om de hoek een ontbijtje gescoord en de benodigde kaartjes voor de metro gehaald.

Mijn eerste stop was de Notre Dame. Gisteravond wist een behulpzame barman me te vertellen dat het metrostation City gesloten zou zijn. Het bleek om het station daarvoor te gaan. City was wel open, maar je kon de trap naar boven niet gebruiken (deze stond vol water). De lift daarentegen was geen probleem. Het was hoog tijd voor mijn grote hobby, het opsteken van vele kaarsjes. Je kan je in Parijs op dit gebied goed uitleven en dat heb ik dan ook maar gedaan.

Aangezien mijn volgende uitdaging de 4daagse is, heb ik het vandaag ook maar meteen op het lopen gezet. Ik ben de hele stad door geweest. Het leek me wel aardig een kijkje te nemen Galerie Vivienne, een met glas overdekte winkelstraat. Nou zegt dat winkelen me niet zo veel, maar een hele straat in art decorstijl laat ik niet aan me voorbij gaan. Uiteraard had ik niet de rechtstreekse route genomen en daardoor nog wat extra moois (een verstopt park en een prachtige kerk) kunnen bekijken.

Na de lunch heb ik de metro richting Montmartre genomen en deze wijk van alle kanten bekeken. IK kwam zelfs een oer Hollandse molen tegen, dat verwacht je niet. Daarnaast stond er ook een wagen geparkeerd met een nummerplaat uit Koeweit. Die is een eind wezen rijden.

Om lekker van hot naar her te blijven gaan ben ik aansluitend richting Kater Latin getrokken om daar ook nog maar eens alles grondig te bekijken. Vanuit de verte hoorde ik al een blaasband, en warempel … in de vrieskou stond inderdaad een bandje te spelen. Wat een ontvangst. Aansluitend uiteraard nog een rondje door “mijn eigen wijk” gelopen. Ik kan morgen met een gerust hart naar huis.



Reacties

Reacties

Bert

En als je dan weer thuis bent heb je nog iets te doen, namelijk een fotoboekje inelkaar zetten, deze zul je me vast willen laten zien, goede reis terug?

pa en ma

Goede reis terug naar je vertrouwde Eindhoven.

Helmi

Was weer erg leuk om je verhalen te lezen! Dankjewel! Goede terug reis terug! ?

Nanette

Weer hele mooie herinneringen gemaakt! Goeie reis terug naar Eindhoven ?

Wilma

Weer genoten van je verhalen, dank je wel.

Arnold en Marleen Tekelenburg

We genoten van jouw reisverhalen, maar hebben de laatste twee naar Parijs gemist.
Dit blijkt te komen door wisseling van e-mailadres. Ons nieuwe adres is: arnold.tekelenburg@outlook.com
Kun jij dit in de mailinglist wijzigen?
Al vast bedankt en tot het volgende reisverslag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!