angelanaarsantiago.reismee.nl

4daagse 2018 woensdag

Roze woensdag en de dag van Wijchen. Om 3.35 gaat mijn telefoon een vraagt de vriendelijke meneer van de receptie of ik me niet verslapen heb. Natuurlijk niet, maar het busje vertrekt pas om 4.00. Gelukkig zet deze chauffeur ons echt helemaal bij de start af, en uiteraard zijn we ruim op tijd.


Om 5.00 uur (na 10 seconden met zā€™n allen aftellen) gaan de scanners aan en 2 minuten later ben ik omgeven door een enorm koor van dronken studenten. Wat een begin, beter kan je het niet wensen. Vandaag zit het tempo er snel in en haal ik het ene na het andere detachement in. Veel gezelligheid onderweg en vlak voor Wijchen valt mijn oog op een stop zonder rij voor de toiletten. Dit is echt ongekend. Voor alle zekerheid heb ik maar een paar minuten voor een leeg toilet gewacht.


Ook de inwendige mens kwam niks te kort en zo kon ik met een volle maag het feestgedruis weer in. Eerst nog langs wat sportvelden, een stukje door prachtige natuur om vervolgens in alle hevigheid Wijchen in te lopen. Alle afstanden komen hier weer samen en man, wat kunnen ze er een feestje van maken. Dan door naar Beuningen, ondertussen verlaat je het feestterrein niet maar is het 1 groot feest tot na Weurt. Heel veel bandjes, muziekjes, mechanische muziekjes en lolligheden onderweg.

Even tot rust komen op een industrieterrein om vervolgens weer een gezellige volksbuurt in te duiken waar alle plaatselijke C-artiesten uit de kast (of toch niet helemaal) zijn getrokken en op straat stonden te zingen. Je moest echt je best doen er niet 1 omver te lopen. Onder het spoor door en recht over de Waalkade. Hier is een kermis, een berg foodtrucks en heel veel wandelaars te zien. De laatste straatjes voor de Wedren zijn volgebouwd met podia en nog meer (C-) artiesten. En om het allemaal nog wat verder gezellig te maken heeft het hele publiek zich in uitbundig roze gedost. Ik kan niet wachten op morgen ā€¦


Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Goed bezig Angela. Had je ook een roze shirt aan? Nog twee dagen te gaan. Succes.

Pa en ma

De helft zit er alweer op. Fijn dat het zo goed gaat. Trainen werpt nu de vruchten af.

Nanette

Leuke verhalen weer. Bijzonder om de 4daagse door jouw verhalen te beleven ?

rob

Het is weer een heerlijk feest, ik geniet op afstand lekker mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!