angelanaarsantiago.reismee.nl

4daagse 2018 vrijdag

Gisteravond maar eens belachelijk vroeg naar bed want vanmorgen bracht het busje van 04.00 uur ons naar de Wedren. Nog even een beetje wakker worden en om 05.00 exact werden we gescand en losgelaten op de route voor de laatste 42 km. Voor het laatst door de haag van dronken studenten richting het zuiden voor de dag van Cuijk.

Het leuke van 4 dagen wandelen is dat je steeds dezelfde mensen tegenkomt en ook heel veel nieuwe vrienden maakt. De hele dag bijdehand lallen en zingen, heerlijk.

Na Nijmegen en een stuk door de velden bracht de route ons door Overasselt. Nu wist ik nog van de vorige keer dat de dijk daarna erg zwaar was. 3,5 km smal fietspad wat enorm opstroopt en geen beschutting geeft. Vandaar eerst maar een brandstof stop voor de dijk. Wat bleek, geen enkele opstopping en de 3,5 km dijk in 35 minuten afgelegd. Aansluitend gigantisch feest in Linden. Zoals ieder jaar hadden ze alle huizen versierd en was het hele dorp uitgelopen. Heerlijk van alle muziek genoten en genoeg gezongen om de route vervolgen. Beers was, zoals altijd, een meer dan prima pleisterplaats. Het kerkplein is veranderd in 1 terras waar het goed toeven is. Dan op naar Cuijk, voor mij de leukste plaats van de hele 4daagse. Ze hebben echt het wereldrecord muziekjes en feestjes per vierkante meter op hun naam staan.

Na het grootste feest aan de Maaskade en de oversteek, volgt een iets rustiger stukje waarbij we ons konden opladen voor het laatste grote feest. Vanaf Mook naar Malden en de Via Gladiola. Wat een feest, ik ben er zelf een beetje schor van geworden. Aangezien we in de voorhoede liepen, stroopte het niet op en konden we snel doorlopen. Als grote verrassing stond Rob vlak voor de finish met een mooie slinger en een bos gladiolen. Rond half twee liep ik de finish over en had het felbegeerde 4daagse kruisje te pakken. Nu maar eens goed uitrusten.

Nanette

Gefeliciteerd!

sheila.

Gefeliciteerd, daar kan je met recht trots op zijn!

Mariska

Gefeliciteerd!
Hier mag je inderdaad heel trots op zijn!

Marleen

Wat weer een super prestatie,, wij hebben weer van je verhalen genoten Angela??

Bert

Super gedaan Angela?

Adri Verwoert

Fantastisch. Gefeliciteerd met je kruisje. Ik krijg bijna zin om volgend jaar ook een poging te wagen.