angelanaarsantiago.reismee.nl

4daagse 2018 donderdag

Het wandelfeest is nu echt in alle hevigheid losgebarsten. Het begon nog wat rustig bij de start, maar al snel een aantal bekenden tegen gekomen en weer lekker kunnen kletsen. Aangezien ik gisteren ruim voldoende had gedronken, had ik na een kilometer of 10 al wel behoefte aan een toiletstop. Overal erg druk of ronduit smerig, dus ben ik nog maar een stukje doorgelopen. Ineens valt mijn blik op een handgeschreven bordje bij mensen in de tuin : gratis toilet en koffie. Nou, dat klonk als muziek in de oren. En inderdaad, hele vriendelijke mensen die het leuk vonden 4daagse wandelaars in de watten te leggen – heerlijk.

Daarna snel aangesloten bij een aantal detachementen en al zingend en marcherend richting Bredeweg getrokken. Push, push, push a little harder – dat helpt je de berg zo op. Ook als een paar detachementen dit in ieder hun eigen tempo zingen.

In Bredeweg bij WIOS een stop gehouden en aan de praat geraakt met een detachement dat hun 11 uurtje hield. Een flinke borrel op de collega’s die ze ontvallen zijn. Dit omdat het officiële programma in Groesbeek ze wat te lang duurde. Ik vermoed dat daar ook wat minder alcoholische versnaperingen zijn. Vervolgens vlug door naar Groesbeek om met Wilma even de wandelaars te bekijken. Zo zag ik alle detachementen die ik ingehaald had weer aan me voorbij trekken. Geeft niks, ik heb de achtervolging ingezet en ze 1 voor 1 weer ingehaald. Zelfs de doedelzakspelers en Donald Duck.

Op de Zevenheuvelenweg is het 1 groot feest dat pas op de Wedren stopt. Inmiddels was de temperatuur goed opgelopen en mijn afkoelmethode werkt redelijk goed. Ik zoek een wandelaar met een supersoaker, spuit deze met mijn kleine waterpistooltje een keer recht in zijn nek – en ik krijg de volle laag. Moet die supersoaker natuurlijk nog wel wat water bevatten.

Vlak voor de finish kwam ik weer het gezin uit Boxmeer tegen, dit was al de derde dag dat ik ze sprak en we hebben voor morgen natuurlijk weer afgesproken op de Via Gladiola. Op naar morgen.


Reacties

Reacties

Pa en Ma

De gladiolen zijn al in huis. We zien je morgen in Nijmegen. Veel plezier morgen.

Cleopetra

Nou dit gaat helemaal goed. Je kiest de juiste pauze-momenten en dat moet ook. Succes

Nanette

Grappig dat je toch steeds dezelfde mensen tegenkomt ?. Heel veel succes morgen maar vooral veel plezier. Dat is jou wel toevertrouwd ???

Bert

Morgen de laatste loodjes, ik lees dat het goed met je gaat, morgen het kruisje ophalen?

Adri Verwoert

Morgen de Via Gladiola. Nou die heb je wel verdiend. Toen ik laatst De Nacht van de vluchteling liep, was ik blij dat ik het de volgende dag niet meer hoefde te doen. Maar jij en al die andere wandelaars doen het maar liefst 4 dagen achter elkaar. Veel respect. En veel plezier morgen bij de intocht.

Marleen en Arnold

Heel erg veel succes morgen, maar dat is je toevertrouwd, wat heb je ons weer laten genieten van je verhalen. Zo knap, laatste dag en afsluiten op de Via Gladiola met lekker pilske??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!