angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 05-08-2012

Vandaag hebben we een mooie knooppuntentocht naar Den Bosch gefietst, totaal zo’n 91,5 km. Maria was om een uurtje of 9 bij mij en na een glas water zijn we naar het kanaal gefietst. Bij Best zijn we door de natuur naar de wereldstad Liempde gefietst. Deze keer gewapend met kaarten en knooppuntroute en weer viel het ons op hoe groot Liempde eigenlijk is, verschillende malen zijn we het bord Liempde voorbij gefietst. Daarna zijn we door Sint Michielsgestel gefietst en via een (alweer) mooi stuk natuur naar en Bosch. Vlak voordat we de stad inreden hebben we op een bankje onze broodjes verorberd. We hebben een korte route door de stad gefietst en zijn vervolgens via Vught – Esch – Boxtel en Lennisheuvel richting Oirschot gefietst waar we op een terrasje genoten hebben van een heerlijk en welverdiend trapistje. Daarna viel het ons op dat we de wind weer pal tegen hadden, natuurlijk onze eigen schuld omdat we minstens 3 kapelletjes voorbij zijn gereden zonder een kaarsje opgestoken te hebben. We hadden het nog niet uitgesproken of we passeerden weer een kapelletje. Voor alle zekerheid toch maar een kaarsje aangestoken en verhip, meteen wind mee. Volgens ons kan het absoluut niet liggen aan het feit dat de route daar een flinke bocht maakte. Bij Oirschot was het kanaal snel gevonden en de laatste 17 km gingen vlotjes.