angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 02-09-2012

Nog steeds is het heerlijk weer en we hebben een mooie route van 97,5 km gereden. Het begin van de dag is nog best fris, maar gedurende de ochtend kon de lange broek en de trui weer uit. Voor het eerst hebben we een route van de Belgische website fietsnet.be geprobeerd, een tip van Herman. We zijn van Eindhoven via Veldhoven, Steensel, Weebosch en Luyksgestel naar België gereden. Bij het kanaal zijn we linksaf geslagen en hebben het kanaal gevolgd tot in Neerpelt. Wat een verschil met de Nederlandse knooppunten. Overal grote hoeveelheden bordjes die de juiste weg aangeven en ook enorme hoeveelheden bankjes overal. Hier kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen. Na Neerpelt zijn we over de grote (stille) heide gefietst, dat liedje gaat de komende week nog niet uit mijn hoofd. Dat komt ervan als we dit uit volle borst blijven zingen J.Via Schaft en Borkel zijn we richting Valkenswaard gefietst al waar we met grote omtrekkende bewegingen om Valkenswaard richting Leende en Aalst zijn gereden. Het heeft wat moeite gekost, maar we zijn de hut van Mie Pils voorbij gereden zonder ons tegoed te doen aan een trapistje. Waarschijnlijk omdat we een paar kilometer daarvoor onze sapjes en snoeptomaatjes hadden verorberd. Na Aalst is het nog een klein stukje naar Eindhoven.