angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 2 - Saint Jean Pied de Port - Puente la Reina

Saint Jean Pied de Port – Puente la Reina. 107 km, waarvan 77 gefietst. Na een heerlijke nacht ben ik vanmorgen tegen een uurtje of 8 acht Saint Jean Pied de Port vertrokken. Goed voorbereid heb ik mijn Mio gevraagd de juiste weg naar Roncevalles te vinden, maar dat vond hij toch echt iets te veel van het goede. Na een paar uitvalswegen te hebben geprobeerd, toch de juiste gevonden en kon ik echt op weg. Het was fris en af en toe miezerde iets, maar de eerste kilometers waren al snel afgelegd. In Valcarlos ben ik nog 2 fietsers uit Oregon tegen gekomen. Daarna werd het pas echt pittig. Vandaag was een dag waarop ik het erg benauwd had, en dat met een klim van 22 km tegen 10% voor de boeg. Het werd steeds vochtiger en aan het eind van de ochtend begon het echt goed te regenen. De laatste 8 klimkilometers heb ik moeten lopen, maar gelukkig kreeg ik gezelschap van een Duitse lange-afstandsfietser. Het was erg koud en mistig, het zicht was een meter of 10, maar het bord bovenaan is gevonden. Daarna volgde een kleine afdaling naar Roncevalles waar we koffie hebben gedronken. Daarna begon het echt leuke stuk – bijna 50 km voornamelijk bergaf. Uiteindelijk kwam ik rond een uurtje of 5 doodmoe in Urroz aan, daar bleek de dichtstbijzijnde slaapplaats toch echt 30 km verder. Gelukkig heb ik in de plaatselijke bar (ook de enige gelegenheid met uitermate vriendelijke mensen) een lift kunnen krijgen naar Puente la Reina – ook op de route. Men spreekt alleen Spaans (en Baskisch, maar daar is helemaal geen touw aan vast te knopen), maar ik heb zelfs al een paar gesprekken (inclusief handen) kunnen voeren. Nog een paar dagen flink klimmen en dan een stuk redelijk vlak.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!