angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 21: Narni – Fiano Romano

Wat heb ik gisteravond genoten van Narni. Een echte Middeleeuwse stad waar geen meter recht is. Na alles eens goed bekeken te hebben en de nodige kaarsjes gebrand te hebben, vond ik het wet tijd om iets te eten. Ik vond een leuk tentje dat al lekker vroeg open was en de serveerster sprak ook nog een beetje Nederlands. De menukaart uiteraard uitgebreid bestudeerd en alles besteld wat me lekker leek. Ik zit net aan mijn drankje en zie een stel langslopen, duidelijk geen Zuid Europeanen. Ik zeg gedag en ze zien aan mijn routeboekje dat ik uit Nederland komt. Vraagt de dame of ik misschien Angela ben. Zij bleken via Ger en Franka en ook van Bart al over mij gehoord te hebben. Dat was een gezellig etentje zo met z’n drieën.

Vandaag stond ruim 60 kilometer op het programma, alleen moest er ook behoorlijk geklommen worden. Gelukkig was het vanmorgen wat frisser en had ik lucht, dus Narni uit ging kei goed. Rustig aan en veel genieten van de mooie route onderweg. In Stimigliano heb ik mijn stop gehouden en (eigenlijk zoals iedere dag) weer genoten van het hele spektakel in zo’n plaatselijkbarretje. Dit keer was een moeder met zeer verwend kind in kinderwagen het punt van aandacht. Het meisje zag er schattig uit, maar het was een portretje.

Fiano Romano was zo gevonden en tot mijn blije verbazing zit ik ook vandaag weer midden in het Middeleeuwse centrum. Recht achter de Dom, in een soort Piazza. Het is een B&B en ik waan me terug in de renaissance. Ik heb het weer ongelofelijk goed getroffen. Voor de gasten zijn er meerdere kamers/zalen beschikbaar. Ik heb me nu geïnstalleerd in de bibliotheek, daarnaast is er een woonkamer, een soort woonkeuken en een echte keuken voor het ontbijt. Vannacht mag ik me vlijen in een hemelbed, en mijn badkamer is wel van alle gemakken voorzien. Het leven ban een pelgrim kan soms zwaar zijn.

Reacties

Reacties

Monique

Een hemelbed!!!! Geweldig! Past zeker niet in de fietstassen :-(
Zet m op meis, je bent er bijna!!!

Sjan van son

Dag Angela,
Wat bijzonder om met je mee te reizen.Wat super goed wat je allemaal onderneemt. Vind het zo knap!
Geniet nog van al het moois om je heen!
Groet,
Sjan

Cleopetra

Afzien! Gut, wat heb ik met je te doen! ;-)
Welterusten.

Adri

Je wordt daar in Italië nog een bekende Nederlander.

Betsie

Heel toepasselijk met dit schrijven is er een Italiaans muziekje op de radio. Wat een prestatie levert jij met jou fiets tocht!Je bent er bijna, ik word er eigenlijk een beetje geëmotioneerd van. Daar kan ik niets aan doen, dat zit nu eenmaal in mij.Je bent nu bijna bij je eindpunt, vandaar! Steeds de verhalen lezen van jou verslag is geweldig! Blijf genieten ik kijk nu al uit naar het verhaal als je in Rome bent! Toi toi toi heel veel liefs Betsie

Arnold

elke dag reizen we een beetje met jou mee, erg leuk hoor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!