angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 8: Vincey – Corre

Gisteravond heerlijk gegeten, het hotel was voorzien van een zeer gastronomisch restaurant, en heerlijk geslapen. Vandaag is het net zo warm, maar een beetje bewolkt. Dat fietst wel zo prettig, zeker wanneer er geklommen moet worden (en dat is toch zeker de helft van de tijd).

Het eerste stukje was bekend, ik moest eerst terug naar Charmes om daar de route weer op te pakken. In mijn boekje werd vermeld dat ik daarna een stukje erg drukke D55 over moest. Nou, op zondagochtend is er geen kip. Heerlijk fietsen dus. De hele dag lekker op en neer om uiteindelijk op dezelfde hoogte weer te eindigen – ieder zijn hobby.

Vorig jaar in Italië lagen alle plaatsen op een berg, hier in Frankrijk is het andersom. Alle dorpjes liggen in het dal. Heerlijk naar beneden zoeven en daarna weer flink klimmen naar boven.

Na een km of 55 had ik bedacht in Darney te lunchen. Dit is de grootste plaats in de omgeving en volgens mijn boekje vol mogelijkheden. Bij binnenkomst zie ik uit mijn ooghoek een boulangerie – ook nog geopend. Goed onthouden dus. In het plaatsje zelf kon ik niks vinden. Geen probleem, ik vraag het aan een vriendelijke voorbijganger. Ze wist me te vertellen dat er wel een pizzeria is, maar deze is vandaag niet open. Tijd voor plan b – terug naar de boulangerie. Na het inslaan van een paar heerlijke broodjes stap ik weer op mijn fiets om een gezellig plekje te vinden om alles op te peuzelen. 2 straten verder zit er toch warempel een café/gokhal/iets met eten! Toch maar stiekem daar wat gegeten en gedronken.

Na nog 25 pittige kilometers naar Corre het volgende avontuur. Gisteravond had ik een kamer in een gite gereserveerd. Het adres was zo gevonden, maar het leek er in de verste verte niet op. Toch maar aangebeld en een vriendelijke meneer wist me te vertellen dat ik aan de andere kant van het dorp moest zijn. Daar aangekomen doet een vriendelijke mevrouw open met een heel verhaal in rap Frans. Ik heb maar een beetje dom staan kijken en uitgelegd dat ik er niets van begreep. Uiteindelijk begreep ik dat ik een eindje verder moest zijn – ze reed in haar auto voor me uit. 500 meter verder een boeren erf op en warempel, ik ontmoet de mevrouw die ik gisteravond had gesproken. Het is een prachtige locatie en morgen mag ik bij de eerste mevrouw (haar moeder) mijn ontbijtje halen.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Dat was weer een flink stukkie trappen vandaag. Petje af!

Monique

Powergirl! Uit solidariteit -makkelijk vanachter je computer, ik weet het..- heb ik stukjes stokbrood met boursin. Geniet van alles en wees trots op wat je doet, zooooooo trots!!

Pa en Ma

Het blijft telkens verrassingen onderweg. In ieder geval goed voor het gebruik van de Franse taal. Alleen moeten die fransen wat Lentement toepassen.
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!