angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 16: La Begude-de-Mazenc – Avignon

Omdat ik gisteren alleen een hotel kortbij kon krijgen, heb ik vandaag een lange fietsdag. 100 kilometer en een pas over in de ochtend. De weergoden zijn me goed gezind vandaag en met windkracht 6 in de rug fietst het lekker door. Om kwart over zeven ben ik opgestapt en anderhalf uur later had ik de pas van 480 meter al achter me gelaten. Niet zo spectaculair dan de pas van gisteren, maar wel droog.

Daarna volgde een aantal zeer mooie plaatsjes. Taulignan is een heel mooi stadje waar de route dwars door de middeleeuwse steegjes gaat. Leuk om met zo’n modern vervoersmiddel als mijn fiets doorheen te jassen. Richerenches is ook erg mooi alleen in september zijn op maandag alle eetgelegenheden gesloten. Geen probleem, na 65 km ben ik bij Orange.

De route gaat om Orange heen, maar mijn maag vond dat ik echt het centrum op moest zoeken. Daar ontmoette ik een paar Duitse lange-afstandsfietsers. We hebben samen een pizza genuttigd en aangezien zij ook naar Avignon fietsten, hebben we de rest van de dag gezellig met elkaar opgetrokken. Een prachtige binnenkomst over de brug en meteen binnen de oude stadsmuren fietsen. Ik heb vanavond wat rond te lopen.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Dat is gezellig met je nieuwe fietsmaatjes.
Fijne avond nog.

Pa en Ma

Hoi Angela,

Leuk dat je vandaag ook gezelschap hebt gehad.
Ga Avignon maar eens goed bekijken. Mogelijk herken je nog e.e.a. van vroegere vakanties. Nog veel plezier. Je bent er bijna.

Adri Verwoert

Je fietst door een streek vol geschiedenis. Orange met zijn historische banden met Nederland en Avingnon als residentie van de Paus. Geniet er maar lekker van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!