angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 14: Lalin – Santiago de Compostela

Gisteren nog een rondje Lalin gedaan, er is een mooi centraal plein met een leuke kerk. Tegen etenstijd aan de Nederlandse klok had ik wel trek in iets lekkers. Normaliter dineert men hier vanaf 9 uur, maar dan lig ik ongeveer al op 1 oor. Ik ga het eerste het beste barretje in en vraag of het mogelijk is iets te eten. Ze hadden alleen broodjes. Of ik misschien warm eten bedoelde – uiteraard. Nou wisten ze me te vertellen dat er een pizzeria in het plaatsje zit. Met een korte beschrijving was dat zo gevonden. Daar kon ik lekker warm eten op Nederlandse tijd, daar was ik zo aan toe.

Vanmorgen zou jet ontbijt rond zevenen zijn. Spaanse zevenen natuurlijk, dat betekent dat er 7.23 iemand aankomt om de boel te openen. Wel mocht ik kiezen uit net vers binnengebrachte croissants en banketbakkersheerlijkheden. Daarna op de pendalen. Het eerste stuk vlotte goed en het was ook niet zo koud als gisteren. De kathedraal roept al van verre. Toch maar een paar keer gestopt om de benodigde stempels te verzamelen zodat ik verzekerd zou zijn van een Compostelaat. Even na 12 uur fietste ik dan het plein voor de kathedraal op. Wat een drukte in Santiago, je kan over de koppen lopen. Hele groepen staan te wachten op hun gids (of de gidsen op hun groepen, dat kan natuurlijk ook). 

Na het maken van de benodigde foto’s was het even zoeken naar het pelgrimsbureau. Ik wist dat deze verplaatst was, maar het staat nergens aangegeven. Een vriendelijke man wist wat ik zocht en liep een stukje met me mee om me de juiste weg te wijzen. Daar aangekomen was het al een drukte van belang. 1 uur wachttijd. Geeft niks, lekker kletsen met de pelgrims om me heen is altijd een goed tijdverdrijf. Tijdens het wachten kwam men al van de huiskamer van de lage landen vragen of er Nederlanders zijn – de koffie stond al klaar. Uiteraard heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt. Bleek dat ik de eerste Nederlandse solo fietser (en vrouw) ben die dit jaar Santiago heeft gehaald. 

Vervolgens heb ik het hotel opgezocht en mijn fiets daar inde garage ingeleverd. Deze wordt binnenkort keurig door de firma Soetens thuis afgeleverd. Iets later dan gebruikelijk, maar met compostelaat en een heerlijk gevoel schrijf ik dit stukje. Over een uurtje is pa ook in Santiago en kunnen we nog een paar daagjes samen genieten.

Reacties

Reacties

Nanette

Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!!!

Cleopetra

Petje af Angela, mijn complimenten. Heb je toch maar weer mooi gedaan.
Leuk dat je met je pa nog zo gaan 'na-genieten'. Veel plezier!

HAnna Souwer

Lieve Angela.Ik heb met veel plezier en interesse je tocht gevolgd.Als eerste vrouw de tocht volbracht. Geweldig hoor. Ik wens je nog een paar ontspannen dagen met je vader.En dan op huis aan Dat zal wel,even wennen zijn . Waar gaat de volgende tocht naar toe ?Hartelijke groeten van Hanna .

Bert

Hoi Angela, je bent weer een ervaring en een Compostolaat rijker, wederom knap gedaan.

Betsie

Hoi Angela, dat heb je toch maar weer eens goed gedaan! Het was weer genieten van je verhalen en de foto's. Vergeet nu niet de rozenkrans te kopen anders zal je volgend jaar weer de zelfde trip moeten maken. Geniet nu nog van de tijd die je hebt.
Lieve groetjes, Betsie

mama

Wat geweldig wat je heb gedaan ,gefeliciteerd tot gauw.

Wilma

GEFELICITEERD meid, fantastische prestatie. Nu nog lekker nagenieten en dan terug naar Eindhoven. Groetjes en tot ziens

Marleen

Wat een prestatie Angela! Gefeliciteerd dat je dit alleen gefietst hebt. Nog gezellig paar dagen nagenieten!!

Adri Verwoert

Mooi gedaan Angela. Gefeliciteerd. Geniet nog van de komende dagen en een goede reis terug.

Sietse

Gefeliciteerd met het behalen van deze route.
Ik hoop dat je genoten hebt, het is een prachtige route.

Over 5 weken mag ik weer beginnen met mijn 2e reis dit jaar.

Sietse


Sietse

Groetjes aan je ouders

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!