angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 22-07-2012

Stralend weer en een mooie route door de Peel stonden op het programma. Doordat ik toch best veel last van mijn rug had, en natuurlijk het heerlijke trapistje in Mierlo, hebben we de route iets ingekort om uiteindelijk 78,5 km gefietst te hebben. Maria had voor het eerst ook haar Santiago-fiets meegenomen, waardoor we weer ongeveer even snel trappen. Via Eindhoven zijn we ten Noorden van Nuenen gereden, door Gerwen en over de Papenvoortse heide naar Stiphout. Daarna door Aarle-Rixtel waar we op een terrasje een drankje hebben genuttigd. We hebben onze weg vervolgd door Heikant, Bakel, De Rakt, De Hees, Ommel, Diesdonk, Brouwhuis (waar zouden we toch het idee van een trapistje vandaan hebben), Stipdonk naar Mierlo. Daarna was het niet zo ver meer om door Geldrop en langs het kasteel terug naar Eindhoven te fietsen. Weer waren de knooppunten niet altijd goed aangegeven, op een kruising vlakbij Helmond (waar we overigens de hele middag omheen zijn gefietst, en zelfs een stukje doorheen) stond alleen het centrum aangegeven. Gelukkig wisten behulpzame medefietsers (wel in bezit van elektrische fiets) ons toch de juiste richting op te sturen.