angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 5 - Santo Domingo - Burgos

Gisteravond hebben we de kathedraal uitgebreid bekeken en nog wat gegeten. Het hotel was erg mooi (alleen nog een familiekamer beschikbaar, maar mij hoor je niet klagen), maar helaas was er geen water in dat deel van de stad. Vanmorgen ook nog niet, dus maar ongewassen op pad. Het was eerst nog fris, maar in de loop van de ochtend konden respectievelijk de jas, mijn truitje en lange broek uit. Het eerste deel naar Belorado verliep erg goed, daar heb ik nog een colaatje gedronken en mijn bidons gevuld (dat lukt in het hotel niet). Daarna heb ik het besluit genomen om langs de N120 te fietsen, omdat ik een goede dag had dacht ik de col van 1150 meter wel aan te kunnen. Dat lukte buitengewoon goed en niet lang daarna kwam de afdaling. Vlak bij Arlanzon ging het schakelen iets minder en liep de ketting er af, gelukkig vlak voor een restaurant. Een vriendelijke meneer heeft me geholpen en aangezien het toch lunchtijd was heb ik daar ook maar gebruik van gemaakt. Binnen kwam ik nog een pelgrim uit Ierland tegen, ze ging verder naar Burgos met de bus. Aangezien het allemaal erg vlot verliep, had ik om half drie al een hotel gevonden. Eerst lekker gedoucht en mijn wasje gedaan, straks wellicht met Felix de stad bekijken. Nu is het nog iets te warm (28 graden).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!