angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 11 - Las Herrias - Sarria

Voor vandaag stond weer een enorme klim op het programma, zeer vergelijkbaar met de Pyreneeën. Aangezien ik toen behoorlijk wat moeite had met het boven komen, vreesde ik dat deze col de hele dag in beslag zou nemen. Gelukkig is het weer een heel stuk beter, vanmorgen nog bewolkt en droog met een koel briesje in de rug – vanmiddag warm, zonnig en een behoorlijke wind voor (maar bergaf is dat minder erg). Bij vertrek bleek ik niet de enige fietser te zijn die aan de zwoegklus begon, in totaal zijn we met 7 fietsers de berg opgegaan. Aangezien we allemaal ongeveer tegelijk bij de eerste top Cebreiro waren, blijk ik toch niet zo’n watje dan ik dacht. Na elkaar uitgebreid op de foto te hebben gezet zijn we doorgegaan voor klimmetje 2 en 3. Vlak voor de hoogste top van vandaag (Alto do Poio) kwamen John en Ingeborg uit Tilburg weer voorbij. Met hen heb ik de afdaling naar Triacastela gedaan en daar hebben we gezamenlijk wat gegeten en een stempel gescoord. Daarna ben ik alleen doorgefietst naar Sarria, met zo’n 1.000 klimmeters in mijn benen hou ik het voor vandaag gezien. Op zoek naar een hotel heb ik een dametje op straat aangesproken en haar een goed hotel gevraagd. Ze stuurde me naar het Hotel Alfonso IX waar ze me aangenaam hebben verrast met een suite – ik offer me wel op. Het leven van een pelgrim kan zwaar zijn :).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!