angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 12 - Sarria - Melide

Gisteravond nog lekker gegeten bij een pizzeria en heb zelf nog mogen proeven van een lokaal (en lekker) drankje. Dat was best giechelen daarna in de kerk met het opsteken van (alweer elektronische) kaarsjes. Vanmorgen was het al goed zonnig, hetgeen een warme dag aankondigt. Het ontbijt was al vanaf 7 uur, dus kon ik lekker vroeg aan mijn fietstocht beginnen. De pittigste klim vandaag was toch wel de stad uit, volgens mij ruim 25% en onfietsbaar. Dan maar een stukje lopen. De ochtend bestond voornamelijk uit klimmen, uiteindelijk nog bijna 100 klimmeters meer dan gisteren. Het viel me niet tegen, ik moest even in het ritme komen en toen ging het eigenlijk erg goed. Om een uurtje of 11 had ik het ergste klimmen achter me (een klim van ruim 200 meter, 1 van ruim 100 meter en die 12 kilometer lang klimmen daarna) en heb ik mezelf getrakteerd op een croissant en een colaatje. Dit in een albergue langs de wandelroute in Ventas de Naron. Daarna was het steeds een stukje dalen en dan weer klimmen, maar om kwart over twee had ik mijn bestemming voor vandaag bereikt: Melide. Aangezien mijn Mio aangeeft dat het nog geen 55 km meer is naar Santiago, denk ik dat ik morgen daar aankom. Indien mogelijk zal ik nog laten weten hoe laat ongeveer, zodat je me live binnen kan zien rijden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!