angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 12: Laas – Auer

Het hotelrestaurant in Laas werd grondig verbouwd, vandaar dat ik de enige gast was. Ik mocht zelf mijn ontbijttijd vastleggen en avondeten kon schuin tegenover. Hele vriendelijke mensen en bij het afrekenen bleek de prijs nog vriendelijker te zijn.

Vandaag had ik weer een kleine 100 kilometer in gedachte, dus ik kon al vroeg op pad. Ook de weersverwachtingen waren tropisch en dan is een vroege start echt heeeel prettig. Om half acht stapte ik op de pendalen en de eerste 45 kilometer waren alleen bergafwaarts. Dat fietst lekker zeg. Wel onderweg weer een aantal fietsers gesproken, de meeste uit Oostenrijk. Het schijnt dat Oostenrijk en Zuid Duitsland deze week vakantie hebben en men is massaal op de fiets richting het Zuiden gestapt. In Merano een korte stop gehouden en weer gezellig geklets in een overbekende Biergarten. Ik ben bang dat dit ongeveer de laatste was deze reis, want vanaf morgenochtend fiets ik door Italiaanstalig gebied.

Na Lana gekozen voor de hoofdweg, wat in dit geval de zware optie is met nog 340 meter klimwerk. Het was prachtig, maar erg warm en benauwd. Gelukkig kwam er aan het eind van de ochtend wat bewolking bovendrijven, dat scheelde een stuk. In Nals weer heerlijk gegeten en gekletst. Men probeert zich zo duidelijk mogelijk uit te drukken, met veel gebarentaal. Het is dan erg leuk te vragen of men die gebaren nog eens kan herhalen. Ja echt dolle pret voor de hele zaak.

Het laatste stuk was bergaf en kwam exact uit bij hotel de Olifant, foto’s volgen later. Ik heb weer enorm getroffen met mijn kamer: airco (nu echt heerlijk), een kroonluchter en erg klassiek ingericht.

Reacties

Reacties

Karin

Angela,

Wat een prestatie ben jij aan het leveren. Je hebt ook elke dag weer een super verhaaltje! Ik hoop dat alles verder goed gaat en ik wacht met smart op de foto van de kroonluchter ;)!

groetjes en veel plezier nog!!

Her(buur)man

Zo'n beetje op de helft gok ik. Hier in de straat word al flink gepraat over de prestatie die je aan het leveren bent. Alleen bij de gedachte krijg ik al een eikenhouten kont.

Geef 'm nog ff van jetje (Poes) en laat ze een poepje ruiken die pizzabakkers. Franciscus die heeft de gladiolen besteld heb ik gehoord.

Fino circa due settimane

Paulien

Ik geniet van je verhalen en probeer al je onderdak adressen te onthouden. Vooral die luxe wellness sprak me wel aan! Dat verdien je wel na een tijdje! Ik vertrek rond de 26ste naar Rome.

Adri Verwoert

Volgens mij ga je in record tempo. Wat een geweldig doorzettingsvermogen. Klimmen in tropische temperaturen. Ik krijg het al benauwd als ik aan de Amerongse Berg denk. En dat is vergeleken met jouw bergen maar een klein molshoopje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!