angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 23: Rome

Vanmorgen kon ik voor het eerst een beetje uitslapen. Dat is me dan ook tot zeker kwart voor zeven gelukt. Even lekker aan klungelen en na het ontbijt in het naastgelegen barretje richting de Sint Pieter. De metro is altijd feest en na maar 1 extra poging kwamen we bij het Vaticaan uit. Wat een mensenmassa. En wat een verkopers van kaartjes, rondleidingen en verdere goed bedoelde rotzooi. We hebben ons er door geen geploegd om bij de andere kant van het Sint Pietersplein te komen om het felbegeerde bewijs van goed gedrag te halen.

Uiteindelijk gelukt en de pater van dienst werd er bij gehaald om het document officieel op te stellen. Na de nodige felicitaties en handdrukken konden we richting de souvenirs – niet geheel onbelangrijk en ik hoef nu niet meer alles mee te nemen op de fiets. Daarna eens een kijkje bij de Sint Pieter nemen. We dachten dat de rij gisteren na de pauselijke zegen lang was, vanmorgen was de rij nog eens zo lang. Voor het eerst meegemaakt dat mijn pelgrimspaspoort geen deur opende. Hij was natuurlijk toen al afgestempeld en ik was niet meer onderweg. De beloofde kaarsjes moeten tot morgen wachten. Dan zorgen we dat we voor de ingang van de kerk liggen op het moment van opening, alsof het om het bemachtigen van kaartjes voor een megapopconcert gaat.

Daarna heerlijk door Rome gestruind totdat het tijd was de fiets weg te brengen. Het had behoorlijk was voeten in aarde, maar uiteindelijk is het gelukt de fiets veilig en wel af te geven bij de firma Soetens. Na nog wat onduidelijkheden over de betaling, heb ik het adres verlaten zonder te betalen. Soetens wist me later te vertellen dat ik bij aflevering kan betalen, dus alles is in orde.

Inmiddels zit ik moe op onze hotelkamer. Van een dag fietsen wordt je minder moe – misschien moet ik het maar bij fietsen houden om de afkickverschijnselen wat af te zwakken. Morgen staan de Sint Pieter en de Friezenkerk op het programma.

Reacties

Reacties

Danielle

Wat een verrassing! een nieuw verhaal :-) Wij (Marian) en ik waren vanmorgen al teleurgesteld geen dagelijkse blog meer te kunnen lezen. :-)

Je zou het bijna jammer vinden niet terug te kunnen fietsen? :P

Hanna Souwer

Lieve Angela .Wat ben je een geweldige meid .Je hebt het gedaan zoals gepland .Je bent een doorzetter hoorGeniet nu nog van Rome .Fietske komt vanzelf naar huis en jij gaat met je ouders per vliegtuig naar huis.En wat ga je volgend jaar doen ? Je mag heel,trots op jezelf zijn.Liefs van Hanna

Monique

O, wat lief, Hanna's tekst hierboven! Sluit ik me maar gewoon bij aan.
En inderdaad, wat wordt de volgende fietstocht? Egypte?

Adri Verwoert

Wat een mooi document Angela. Daar kun je trots op zijn.
Ik hoop dat je nog een paar dagen plezier hebt in Rome.
Voor een pelgrim, die eenzaam (nou ja wat heet eenzaam met al die ontmoetingen onderweg) haar weg gaat moet al die drukte in Rome wel een kleine nachtmerrie zijn.
Nogmaals gefeliciteerd.

tante Wilma

Mooi document Angela, vanzelf dat je nu lekker uitgeslapen bent! Helemaal tot kwart voor zeven, zal wel wennen zijn, zo laat opstaan!?
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!