angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 3: Vlissingen - Rockanje

Gisteravond heerlijk gegeten bij Angelique en Jolanda, wat ben ik verwend. Ze hebben een super huisje, helemaal af en van alle gemakken voorzien. Lekker bij gekletst en daarna vroeg onder de wol gekropen.

Vandaag was een dag met heel veel. Heel veel wind, heel veel regen en heel veel kou. Buienradar beloofde windkracht 6 en 7 op de neus. Dit in combinatie met mijn toch iets mindere gezondheid, deed mij besluiten om ook vandaag meneer de NS nog eens te spekken. Ik heb de trein van Vlissingen naar Maassluis genomen. Het station was vanmorgen zo gevonden, ik hoefde niet eens te trappen. De trein leek wel verlaten, maar gedurende de eerste stops in Zeeland werd het steeds voller en gezelliger. Vanaf Rotterdam de stoptrein en daarna verder fietsen. Ik wou eerst ergens de nieuwe waterweg oversteken (mijn Mio meldde dat dat 20 km terug wel ergens kon) en warempel, er was een pondje. Al zigzaggend het water over, zo tussen alle grote zeeschepen door gelaveerd.

Dat bracht een onverwachte stop in Brielle, dat is echt een leuk plaatsje. Buiten vriendelijke mensen, veel wind en oude zut had ik ook de mogelijkheid de kerk te bezichtigen. Sint Catharinakerk, mooie gelegenheid om een berg kaarsjes te branden. Bleek het een protestantse kerk te zijn?!? Mijn opmerking dat de naam wat anders deed vermoeden, bleek vaker gemaakt te zijn. Speciaal voor ons katholieken was er een hoekje waar kaarsjes opgestoken konden worden. Wat een prachtig initiatief.

Het onderkomen van vandaag is helemaal perfect. Ik heb een tot zomerhuisje omgebouwde schuur tot mijn beschikking. Wat ook fijn is: het is echt schoon en alles werkt. Een paar dagen verblijven bij vrienden op de fiets hebben mij de overtuiging gegeven dat ik wel ontzettend schoon ben van mezelf. Ik heb de afgelopen paar dagen niet zonder slippers of schoenen durven lopen (ook niet onder de douche).

Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Dapper hoor. Abnormaal weer. Veel hagel hier in de Betuwe (niet zo goed voor de bloesem en voor de postbezorger). Hopelijk heb je morgen beter weer. Succes

Cleopetra

Bij elke regenbui moest ik toch even aan je denken. Oh jee, dat is afzien. Er staat hier ook een harde koude wind. Nu even zon, maar aangenaam is het niet.
Dan is de NS toch wel lekker. ;-)

Nanette

Fijn dat de NS ondanks sneeuw, hagel en wind reed ????.
Moest wel even aan je denken toen ik in een sneeuwbui reed.
Respect voor je en je prestatie. Hoop dat het vanaf morgen ietsje beter gaat worden!!

pa en ma

angela,

Wat een kanjer we zijn apetrots op je.






..,m

Betsie

Hoi Angela,
Het zit je niet mee met het weer, ik hoop dat het de komende tijd beter wordt want dan is het een stuk gezelliger om de tocht voort te zetten!
Heel veel succes!
betsie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!