angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 4: Wiltz - Roeser

Het blijft volop zomer, vandaag werd het weer 25 graden en geen wolkje aan de lucht. Gelukkig was het vanmorgen nog fris, want Wiltz ligt op een hoogte van 320 – 480 meter, drie keer raden op welke hoogte mijn hotel was…

Met een aantal haarspeldbochten was ik boven en liet ik het drukke stadsverkeer achter me. Heerlijk door de velden en daarna flink afdalen naar het watertje de Sure om lekker in de schaduw en niet te ver van het stromend watertje haasje over te spelen met het spoor en een doorgaande weg. De route meandert flink en daardoor raak ik mijn oriëntatie een beetje kwijt. Geeft niks, mijn Mio weet de weg. Vandaag vooral langs een aantal plaatsjes gereden. De eerste echte plaats (na 57 km weggetrapt te hebben) was Mersch waar ik meteen maar een stop heb gehouden. Mersch uit was een kleine uitdaging. Het fietspad was afgesloten en zo moest ik langs de grote doorgaande weg de brug over. En niet halfbakken afgesloten, geheel afgezet en weggeruimd, er kon zelfs geen muis meer over. Gelukkig was ik met 500 meter weer op de fietsroute.

De route bleef meanderen, om het centrum van Luxembourg stad heen. Prachtig langs de oude vestingmuren en onder mooie poortjes door. De kasseien in de afdaling maar heel voorzichtig genomen. Daarna nog ruim 10 km doormeanderen langs een watertje en onder bomen, wat is het leven van een fietser toch zwaar. De laatste kilometer kwam ik pas weer in de bewoonde wereld.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Hoi Angela,
Het schiet al aardig op. Morgen bereik je al de Franse grens. Fijn dat alles goed verloopt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!