angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 7: Nancy – Vincey

Een heerlijk hotel gehad in Nancy, prima gegeten en aardige mensen gesproken. Ik kon als herboren aan deze dag beginnen. Mijn route (de Groene weg) komt hier niet langs, maar een kleine zoekactie op internet leverde een GPS-track op langs een watertje (de Moesel) van Nancy naar Charmes. Laat dat nu net weer op mijn route liggen.

Vol goede moed begin ik aan mijn fietsavontuur. Iets meer avontuur, want ik had alleen mijn Mio-tje en geen bijbehorend boekje met kaarten en achtergrondinformatie. Het eerste deel fietste perfect. Langs een kanaal met een enorme rij sluizen. Dit betekende wel iedere keer een kort fiks klimmetje om boven aan de sluis te geraken. Daarna een stukje over D-wegen om weer langs een watertje uit te komen. Op een gegeven moment twijfelde ik toch echt aan de juistheid van de track. Ik werd letterlijk het bos in gestuurd. Geen fietspad, volgens mij zelfs geen wandelpad. Dan maar een stukje via een D-weg en over een paar dorpjes. Kwam ik toch perfect weer bij de track uit zeg.

In Charmes een stop gehouden en een aantal wat oudere heren versteld doen staan van de mogelijkheid om per fiets van Nederland naar Marseille te reizen. Vooral dat er meerder mensen zijn die dit blijkbaar doen en dat er beschreven boekjes voor worden uitgegeven. In dit plaatsje zijn alle voorzieningen, dus na een week konden wat boodschappen doen geen kwaad.

Nu zit ik in een wat groter wegmotel, tijd voor andere huishoudelijke taken zoals de was.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Hoi Angela,
De eerste week fietsen zit erop. Fijn dat alles goed is gegaan.
Waarschijnlijk is het vervolg van de route wat meer bewoonde wereld. Nog veel fietsplezier.

Cleopetra

Leuk al die sluizen. En wel zo prettig om je wasje te draaien. Zo kan je weer fris op weg. :-)

Adri Verwoert

Het is wel een avontuurlijke tocht. Zonder kaart. En vol vertrouwen op je nagivatie. Petje af.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!