angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 2: Almaden de la Plata – Zafra

Gisteravond nog een paar muffins ingeslagen, want het hotel(lees restaurant met kamers) had geen ontbijt. Een goede gelegenheid om lekkervroeg op pad te gaan en de eerste klimmetjes nog zonder zon af te leggen. Omzeven uur is het nog donker, maar wel al een heerlijke fietstemperatuur. Heteerste deel naar Monesterio (ruim 40 km) was zeer heuvelachtig en dat is in deochtend het prettigst. Na een aantal pittiger klimmetjes kwam ik in de wereldplaatsSanta Olalla del Cala, het eerste restaurant was al open en ik kon alsnog eenverlaat ontbijt naar binnen harken. Het vervolg van het klimwerk was watwarmer. Vlak voor Monesterio cirkelden 2 grote roofvogels boven mijn hoofd, datvond ik nou net wat overdreven. Helaas lukte het me niet ze op de foto tekrijgen, nou weet ik dat dit een zeer goed afschrikmiddel is (wie weet, heb ikdat ooit nog eens nodig).

Andalusië ligt achter me en de heuveltjes worden langzaamminder lang en stijl. De volgende 25 km nog wel regelmatig mijn versnelling inhet kleinste verzet – soms zelfs een stukje lopen, maar het tempo gaat al watomhoog. Aangekomen in Fuente de Cantos besluit ik dan ook om er nog een kleine25 km extra tegenaan te gooien en door te fietsen naar Zafra. De eerste paarkilometers zijn nog flink op en neer, maar dat wordt snel minder en het temponeemt gestaag toe. Ik durf niet te zeggen of dat komt door de lokroep van eendouche op de plaats van bestemming, of dat het echt vlakker wordt (zelfs eenbeetje bergaf).

In Zafra aangekomen is de eerste de beste poging voor eenhotel succesvol. Een aardige meneer van hotel Carmen stond me zelfs in hetEngels te woord. Er is een mooie plek voor mijn fietske en mijn pelgrimspasleverde weer 25% korting op. Ik wordt morgenochtend zelfs bij het ontbijtverwacht, wat een topdag vandaag.

Reacties

Reacties

Bert

Mooi, lekker op schema, vergeet niet on in Zafra La Candelaria te bezoeken

Wilma

Zalig Pasen Angela

Adri Verwoert

Weer helemaal bijgelezen. (vanaf de inzegening van je nieuwe fiets tot en met vandaag). Toen ik in Andalusië was wemelde het van de vale gieren, die op de thermiek zweefden en hun nesten hadden tegen de steile bergwanden. De roofvogels die jij gezien hebt kunnen best vale gieren geweest zijn. Ook de slangenarend heb ik toen gezien, maar deze is zeldzamer. Nog veel fietsplezier. Hoeveel km is het naar Santiago?

Monique

Ha meis, het is weer een genot om mee te mogen lezen en de wereld door jouw ogen te zien! Op naar vele avonturen, foto's, wetenswaardigheden en mooie / gekke plekken. Stoere powervrouw, zet hem op. Hele fijne Paasdagen en geniet dubbel en dwars van het mooie weer (hier is het knetterkoud, beeeetje jaloers hoor)!

Pa en Ma

Altijd leuk je berichten weer te lezen. We zijn niet de enige die dit leuk vinden. Ga zo door.

Betsie

hoi Angela, je bent weer flink op dreef! ga zo door en geniet van je fiets tocht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!