angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 1 Eindhoven - Tienen

Al vroeg ben ik uit de veren en klaar voor vertrek. Het is nog een beetje donker, maar het begint al wat licht te worden. Met nog een graadje vorst zetten mijn fietske en ik koers richting het zuiden. Het eerste stukje knooppuntenroute rij ik iets anders. In plaats van modderige bospaadjes kies ik tot onder Valkenswaard voor het vertrouwde fietspad langs de grote weg.

Het is prachtig in de natuur, alles is nog gehuld in een dun laagje rijp. De zon komt boven de bomen uit en een zonnebril is geen overbodige luxe. Een eindje verder waag ik me op de eerste “ijzeren weg” van deze route. Vroeger was het een spoorbaan, maar tegenwoordig een heerlijk fietspad. In Neerpelt nog even langs het “echte” station en daarna recht naar het zuiden. Onder Hechtel draait de route naar links en kom ik door een mooi recreatie gebied. Het militaire terrein dat volgt is open en er zijn geen schietoefeningen. Wel ruim voldoende fietsers en wandelaars. Toch vreemd dat ik op een gegeven moment wel allemaal schoten hoor?

Een eindje verder kom ik door Beringen-Mijn. Een echte Turkse enclave waar ik me uiteraard tegoed heb gedaan aan een heerlijke donner. Dat fietst goed zeg. Na een klein stukje door de bewoonde wereld, vervolgt de route weer door een stuk prachtige natuur. Zo ongemerkt sta je pal voor de oude stad Diest. Snel een paar foto's en weer doortjoeken op een nieuwe ijzeren route, helemaal naar Tienen.

Bij aankomst wordt ik al opgewacht. Ik heb een prachtige kamer midden in het centrum en kan lekker bijtanken voor morgen.


Reacties

Reacties

Helmi

Heel veel ? plezier en succes Angela!? ik volg weer graag je verhaal.
Liefs!

Pa en ma

Fijn dat je weer een goede start hebt gemaakt. Veel plezier richting Paris.

Sheila Westerop

Leuk je zo te kunnen volgen Angela, heel veel plezier en fijne avonturen gewenst!

Wilma

Op naar weer een nieuwe mooie ervaring. Fijne fietstocht Angela.

Monique

Veel succes en plezier voor onderweg weer Angela! We lezen weer gezellig mee met je avonturen. Toen ik vanmorgen de deur uitging in de kou moest ik meteen even aan je denken. Jij fietst er vrolijk doorheen. Zet 'm op!

Simone

Weer leuk om te lezen Angela, ik ben benieuwd hoe het je vandaag gegaan is! Het is hier namelijk erg koud en geen zonnestraaltje te bekennen?

Raymond

Heel veel plezier! Geniet van je vakantie en straks weer een mooie ervaring rijker.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!